SPT gezocht

1
Een hele goede avond allemaal!
Ik ben op zoek naar een Nightbalance. Is er iemand die er een heeft en deze wil verkopen?
Ik heb alleen apneus als ik op mijn rug lig. Ik heb een Cpap gehad, maar voor mij overkill. Daarna een nightbalance geprobeerd en die is goed bevallen, maar veel te duur om te kopen. Huren kost 25 euro per maand en nog steeds te duur dus. Misschien is er iemand die er eentje heeft en niet gebruikt?

Bedankt en misschien tot mailens.

Groeten,
Wil

Re: SPT gezocht

2
Wil, je hebt een cpap gehad en ik neem even aan dat je in Nederland woonachtig bent.
De cpap krijg je vergoed uit het basispakket van de Zorgverzekeraar. Je krijgt deze in bruikleen. Je hebt naar ik aan neem deze weer in laten nemen door de leverancier.
Weet je dat de SPT ook sinds december 2017 is opgenomen in het basispakket? Dus als jij recht had op een cpap en deze nu niet hebt, dan kun je de SPT via je longarts vanuit het basispakket vergoed krijgen. Dus neem contact op met je longarts.

Woon je in België dan kun je het daar ook aangeven, want de NightBalance wordt in meerdere landen door Philips uitgezet. Succes
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: SPT gezocht

3
Hoi Ruud, top dat je meedenkt. Bedankt.

Mijn vrouw zei me dat ik mijn adem meerdere keren inhoudt per nacht en zo ben ik getest, apparaatje uit het ziekenhuis voor thuis voor een nacht.
Ik had zware apneu zei de arts en kreeg een CPaP. Die heb ik een maand of 2 gebruikt en toen bleek dat ik alleen maar apneus heb als ik op mijn rug slaap. Ik heb de CPaP ingeleverd, vond dat overkill en de arts was het daar mee eens en ik kreeg om te proberen een SPT. Die bevalt mij heel goed, de apneus waren een stuk minder (ik weet de getallen niet exact, ben er allemaal nog niet zo bekend mee). Ik voel me ook prima, veel beter, veel minder moe. Top dus! Ik krijg de SPT vergoed, maar moet een eigen bijdrage betalen van 25 euro per maand. Ik heb hem dus weer ingeleverd. Te duur. Ieder z'n eigen portemonnee:) Nou slaap ik met een geval op mijn rug, vastgebonden aan een shirt, maar dat is eigenlijk maar een gedoe. Dus ik dacht misschien is er iemand die een nightbalance heeft liggen en er niks mee doet, dan kan ik die overnemen.

grz Wil

Re: SPT gezocht

4
Wil, je hebt recht op een SPT dus blijf erom zeuren totdat je hem van je Zorgverzekeraar via een Leverancier, Vivisol, krijgt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar