Verstopte neus door te veel neusspray gebruik

1
Ik ben al jaren verslaafd aan neusspray ,en nu is het zo erg dat telkens mijn neus verstopt en dus op nieuw moet sprayen .Het duurt dan best weer lang voordat hij open gaat dus kan dan het masker niet op zetten en moet telkens wachten om weer opnieuw het masker op te zetten ,dus van lekker slapen komt niet veel .Ook ben ik telkens heel verkouden sinds ik het apparaat gebruik .Wie weet een oplossing voor dit probleem .Gebruik de bevochtiger en verwarmde slang .Gr. Riet

Re: Verstopte neus door te veel neusspray gebruik

3
Beste Riet,

Zoals voor elke verslaving geldt, afkicken!!! Ja, dit zal in 1e instantie niet leuk zijn en je het gevoel geven dat je neus dicht zit, maar het is wel noodzakelijk. Ga desnoods langs de kno-arts om dit te bespreken en te kijken of er een oorzaak achter zit voor je verstopte neus.
Allergie, scheef tussenschot, poliepen ect. Allemaal zaken die goed behandeld of opgelost kunnen worden.
Sprayen met xylometazoline is gewoon schadelijk voor je neusslijmvliezen en moet je mee stoppen.
Zout water spoelen is al erg effectief en dit 3 a 4 x per dag doen.

Verder zou ik kijken/spelen met je bevochtiger of dit kan verbeteren. Probeer desnoods ook eens zonder..
Je weet maar nooit.