Dromen cq nachtmerries

1
Waar ik oprecht benieuwd naar ben is jullie ervaringen met de cpap tav het dromen , of het hebben van nachtmerries.
Mij is opgevallen dat als ik hoger kom in de AHI dat ik ook raar en naar begin te dromen. (angstdromen)

Of ben ik gewoon raar? :D
ResMed Lumis150 Bi-pap
F20 Full Face Mask
AHI 26 zonder cpap
AHI ca 2 met cpap
Verwarmde slang,
vochtigheid 7

Re: Dromen cq nachtmerries

2
Één van de dingen die afgenomen zijn, zijn die absurde nachtmerries.
Mijn vrouw sliep elders omdat die in zich vrijwel elke nacht een hartverzakking schrok omdat ik de boel bij elkaar gilde.

Dat is niet meer het geval sinds ik CPAP.

Best wel logisch.
Ik kan mij goed voorstellen dat je hersenen rare dingen gaan doen als je zuurstoftekort hebt tgv van apneu.
En dat dat dus ophoudt als je aan de cpap gaat.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Dromen cq nachtmerries

3
Ik droomde laatst dat iemand mijn cpap uit had gezet. Werd wakker en inderdaad mijn cpap was uit. Ik dacht stroomuitval, maar de verlichting in de slaapkamer deed het gewoon. Wat bleek, bij het installeren van de cpap, na een dag weg te zijn geweest, de stekker in de accu tussen accu en cpap los erin gestoken. Was er uitgevallen......

Voor de rest droom ik wel maar geen nachtmerries.

AHI jaargemiddelde 1,9 /uur
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Dromen cq nachtmerries

4
oei , dat lijkt mij ook benauwend hoor.

Bij mij gaat het de laatste dagen goed qua dromen.
Heb wel mijn cpap weer wat hoger gezet. Plank boven het bed, ik dacht dat dit wel zou kunnen met de verwarmde slang die ik heb, omdat ik geen water meer in het masker verwacht. Is dit juist?

Hoor het graag. Groet Jan Pieter
ResMed Lumis150 Bi-pap
F20 Full Face Mask
AHI 26 zonder cpap
AHI ca 2 met cpap
Verwarmde slang,
vochtigheid 7

Re: Dromen cq nachtmerries

5
Een verwarmde slang geeft geen garantie dat je geen condens meer krijgt (heb ik deze week gemerkt).
De CPAP op een plank boven je bed KAN wel, maar je loopt dan wel het risico dat je hem in een wilde droom van die plank af trekt en dat je hem vervolgens op je hoofd krijgt.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Dromen cq nachtmerries

9
Ik heb laatst gedroomd dat ik iemand vermoordde. Geen idee of dat met de CPAP te maken had...ws meer met mijn therapie.
Was wel een rare gewaarwording
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Dromen cq nachtmerries

12
Als wat je deed in je dromen ook niet zou mogen zouden heel wat puberjongetjes een probleem hebben.
Als u mijn drift vangt.... :D
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Dromen cq nachtmerries

13
Goedemiddag,

Dus ik constateer dat ik niet de enige ben.
Ik kom er maar niet achter of het nu aan mijn therapie van de cpap ligt of aan een depressie.


Groet,

Jan Pieter.


En Agnes, gelukkig was het maar een droom, maar ze lijken soms echt levensecht.
ResMed Lumis150 Bi-pap
F20 Full Face Mask
AHI 26 zonder cpap
AHI ca 2 met cpap
Verwarmde slang,
vochtigheid 7

Re: Dromen cq nachtmerries

14
Zeker levensecht.

Depressie, burn out.... Ik vermoed dat het zeker een rol speelt in het slechte slapen en de dromen.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Dromen cq nachtmerries

15
Hoi,

Ja depressie-burnout, daarmee zit ik ook thuis op dit moment, ik zal me daar niet verder over uitwijdden, want dan ben ik off topic denk ik.
Maar goed, soms is het moeilijk om het juiste aan te wijzen, omdat de dingen wat door elkaar lopen.
Bedankt voor de reactie.

Groet,

Jan Pieter
ResMed Lumis150 Bi-pap
F20 Full Face Mask
AHI 26 zonder cpap
AHI ca 2 met cpap
Verwarmde slang,
vochtigheid 7

Re: Dromen cq nachtmerries

16
Hier nog steeds hele rare en vage dromen. Ik zit tegenwoordig aan een Lumis150 bipap, maar droom nog steeds enorm raar. Verder enorm droge mond, geen idee hoe het komt. Hij verbruikt wel vocht en ik heb hem op stand 7 staan.
De nachten zijn echt beroerd met masker. Ik weet het ook niet meer.
@ Ten einde raad. :thinking: :pensive:
ResMed Lumis150 Bi-pap
F20 Full Face Mask
AHI 26 zonder cpap
AHI ca 2 met cpap
Verwarmde slang,
vochtigheid 7