Re: Update :!!!!

101
Dank je wel Ruud,

Ik schrijf soms gedichten over de zelfkant van het leven (gewoon als hobby)

Na het overlijden van mijn lieve 92 jarige dementerende moeder schreef ik het volgende Gedicht :

Dementie

Een giftige mistbank die je ziel betrad
De demonen van Dementie
Geworteld in jou
Lieve Ma wat heb ik je lief gehad
Jij was het voorbeeld van de Bron in de Natuur
Je liefde was zelfs sterker dan een anti biotica kuur
Ik voelde de eenzaamheid ook met je mee
Als je de leegte 1 maal ervaart wie is er dan nog tevree
Er zijn zelfs mensen die voor jou beslissen
wat je wel en niet  mag, en wanneer je mag pissen
Maar lieve Ma ,Henkie deed altijd zijn best
Jij was diegene die telde en dan pas de rest
We hebben vaak gesproken over dit 1 ne moment
Maar geloof me lieve schat ,dit is iets wat niet went
En boven kijk je straks op me neer,jij ziet me wel
Maar ik jou niet/ nee nooit meer.
Dank je wel lieve Mama dat jij mijn Ma mocht zijn.
Je was het mooiste geschenk wat een kind zich kon wensen

Liefs Jou Henkie xxx


Re: Update :!!!!

103
Hoi Allemaal

Ik heb me zeer goed ingelezen zoals vele op dit forum, en ik ga een ultieme poging wagen om (weer) af te vallen in combinatie met sporten (rustig aan) want ik ben toch weer in gewicht flink aangekomen en na wat ik gelezen heb is ,kan dit de sleutel zijn (lees "KAN" ) dat ik mijn CP apparaat niet meer nodig heb!

Ik ben het gewoon zat,ik baal nog steeds van die C Pap machine en slaap gewoon erg kort,dit heeft er mede toe bijgedragen dat mijn relatie op de klippen is gelopen maar door het te korte slapen heb ik ook last van angst en paniek klachten.
Met alle gevolgen van dien.

Ook al schrijft Drs Sandra Houtenpen,dat afvallen voor de apneu patient erg zwaar is omdat je tegen de natuur vecht,toch ga ik er weer voor,het was me ook al in Altea gelukt dus het is mogelijk om in iedergeval veel winst te halen qua ademhaling en gezondheid.

Ik hou jullie op de hoogte !

E.e.a wordt ook aan bevolen>> Lees >>>>

Aan de redactie : In het juninummer van Mayo Clinic Proceedings presenteerde Park et al 1 een uitstekende update over obstructieve slaapapneu (OSA) en vatte beknopt de laatste informatie over deze aandoening samen, die steeds vaker voorkomt.

Ik was echter verbaasd dat gewichtsverlies in de laatste paar woorden van de conclusie bijna als een bijzaak werd genoemd. Omdat obesitas de oorzaak is van veel gevallen van OSA en in alle gevallen een belangrijke factor is, kan gewichtsverlies leiden tot genezing van veel patiënten en tot verbetering bij anderen. Het belang van het behandelen van OSA als een oorzakelijke factor in hart- en vaatziekten, hypertensie, beroerte en andere comorbiditeiten, evenals sterfte wordt duidelijk aangegeven in de tekst van het artikel. Obesitas alleen is echter een onafhankelijke en aanpasbare risicofactor voor dezelfde complicaties. 2 Zou het niet passender zijn om een ​​oorzaak van OSA en deze comorbiditeiten te behandelen in plaats van af te wijken van het gebrek aan motivatie van de patiënt om af te vallen en eenvoudig een symptomatische behandeling te starten? 3 ,4

De huidige Amerikaanse Academy of Sleep Medicine-richtlijnen van Epstein et al 5 stellen dat patiënten na 10% lichaamsgewichtverlies opnieuw moeten worden getest om te bepalen of continue ondersteuning van de luchtwegdruk (CPAP) nog steeds noodzakelijk is. In een land waar obesitas een epidemie is, moeten we primaire preventie overwegen, in plaats van alleen de symptomen te behandelen. Is een CPAP-machine of zelfs een bariatrische operatie medisch noodzakelijk voor een obese patiënt met OSA vóór de implementatie van een agressief en uitgebreid programma voor gewichtsverlies? 6 In mijn ervaring, zelfs in ongewoon goed gecontroleerde omstandigheden, zijn CPAP-apparaten vaak niet leuk en worden ze slechts af en toe gebruikt.

Ga naar:
Referenties
1. Parkeer JG, Ramar K, Olson EJ. Updates over de definitie, gevolgen en beheersing van obstructieve slaapapneu . Mayo Clin Proc . 2011; 86 ( 6 ): 549-555 [ PMC gratis artikel ] [ PubMed ] [ Google Scholar ]
2. O'Keefe JH, Carter MD, Lavie CJ. Primaire en secundaire preventie van hart- en vaatziekten: een praktische evidence-based benadering . Mayo Clin Proc . 2009; 84 ( 8 ): 741-757 [ PMC gratis artikel ] [ PubMed ] [ Google Scholar ]
3. Woolf SH. De kracht van preventie en wat het vereist . JAMA . 2008; 299 ( 29 ): 2437-2439 [ PubMed ] [ Google Scholar ]
4. Maciosek MV, Coffield AB, Flottemesch TJ, Edwards NM, Solberg LI. Meer gebruik van preventieve diensten in de Amerikaanse gezondheidszorg kan levens redden tegen weinig of geen kosten . Health Aff (Millwood) . 2010; 29 ( 9 ): 1656-1660 [ PubMed ] [ Google Scholar ]
5. Epstein LJ, Kristo D, Strollo PJ, Jr, et al. ; Adult Obstructive Sleep Apnea Task Force van de American Academy of Sleep Medicine. Klinische richtlijn voor de evaluatie, het beheer en de langdurige zorg voor obstructieve slaapapneu bij volwassenen . J Clin Sleep Med . 2009; 5 ( 3 ): 263-276 [ PMC gratis artikel ] [ PubMed ] [ Google Scholar ]
6. Ogrod E; American Medical Association (AMA) Verslag van de Council on Medical Service: Definitie van `` Medical Necessity. '' Beleid H.320.953 (3) . Gepubliceerd op december 1999 http://www.ama-assn.org/resources/doc/cms/i98cms13.doc Toegang tot 28 juni 2011