Re: Mijn eerste zomer met

2
Mijn ervaring is dat het moet wennen.
Maar een feest zal het nooit worden, slapen met een masker terwijl warm is.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn eerste zomer met

4
Goedemorgen Sissy en Menno,

Ja de nachtelijke zomerwarmte is af zien, als het te warm wordt leg ik altijd een koel-element in mijn bed,
En dit helpt wel qua slaap,nadeel is natuurlijk wel een natte plek op het matras ,maar dit kan weer wat worden voorkomen door een vuilniszak er onder te liggen

Een hele fijne dag toegewenst,

Groetjes

Henk(ie)

Re: Mijn eerste zomer met

5
Mijn waterbed neemt de ergste warmte weg. Daarbij merk ik, dat ik juist minder last heb van de warmte, omdat het ademen makkelijker gaat met masker. Ik heb het daardoor minder "benauwd".
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Mijn eerste zomer met

6
Ik heb een plafondlamp met ventilator ten hoogte van het voeteneind, in te stellen in 3 sterktes. Een goede investering, vind ik zelf.

Sinds eergisteren aan bij het slapen gaan, en natuurlijk al mijn dunne bamboevezel (vochtopnemende) zomerdekbed geruime tijd op bed.

Op deze wijze vorig jaar ook goed de zomer doorgekomen.

Maar ik begrijp dat het voor de mensen met een full face masker of neusmasker lastiger is.

M.vr.gr.

Re: Mijn eerste zomer met

8
een beste ventilator naast je bed helpt ook.
Niet op je gezicht richten.
Dan drogen je ogen uit. (De mijne dan toch)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn eerste zomer met

9
Menno M. schreef: 24 jun 2019, 12:51 Dan drogen je ogen uit. (De mijne dan toch)
Tenzij je Onyix Eye shields hebt, die werken wel lekker.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Mijn eerste zomer met

11
Ja, ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar wel duurzaam. Ik overnacht wel eens in groepsaccommodaties waar de zonwering min of meer nutteloos is, het gebruik thuis was wat mij betreft een bonus.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Mijn eerste zomer met

12
Even een vraag.

Hoe gaan jullie om met de warmte tijdens het slapen, is het verstandig om de bevochtiger te gebruiken, dit doe ik namelijk continu, maar vroeg mij af wanneer dit nu wel en niet aan te raden is.

Overigens slaap ik de laatste tijd met vooral die warme nachten met een ventilator die zachtjes over mijn bed koele lucht blaast, want juist met die band om mijn hoofd is het wel erg warm.

Ook doe ik voordat ik ga slapen wat vaporub aan de onderkant van mijn neus, geeft ook bij het inslapen enige verkoeling.
Las wel ergens dat het niet aan te raden is om zoiets als toco tholin in het waterreservoir te doen, deed ik overigens wel altijd.

Ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn.

Groet Pneutje :)
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: Mijn eerste zomer met

14
Ik gebruik de bevochtiger gewoon door, zelfs met de verwarmde slang. Alleen heb ik de temperatuur van de slang teruggebracht naar 16 graden Celsius. Stond al op 22 graden. Het meeste waar ik last van heb is de Ruby Chinstrap kinband. Die is warm. Maar heb deze helaas nodig om de mond gesloten te houden wegens aanwezigheid van gaten in mijn gehemelte.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar