DeVilbiss blue DV64 E

1
Net begonnen met dit apparaat.
Erg handig dat voor uitademen de druk automatisch wat omlaag gaat...
Laatste nacht was de druk 11.5 maar heb geen last gehad van slecht uitademen..

Wel maakt hij een licht borrelend geluid..de bevochtiger? Heb hm op stand 1 staan...Het is nog erg wennen maar de frisse lucht wat ik binnen krijg lijkt wel mn longen goed te vullen..vind t een fijn gevoel.. wel moet ik sneller ademen om die druk bij te blijven..

Wat is jullie ervaring met dit apparaat?

Re: DeVilbiss blue DV64 E

2
Vincent, je zit nu in de titratie periode en dat is de periode dat men de juiste druk moet gaan vaststellen die benodigd is om jouw luchtweg open te houden. Ik begrijp dat bij jou de smartflex is aangezet. Het is even een kwestie van wennen aan het apparaat en het ademhalingspatroon. Hou dit goed in de gaten dat je niet te snel moet ademen waardoor je last van duizeligheid kunt krijgen.

Hier wat info over de Devilbiss64

Suc6 en stel je vragen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: DeVilbiss blue DV64 E

4
Vincent schreef: 08 jul 2019, 21:43 wel moet ik sneller ademen om die druk bij te blijven..
Het zou andersom moeten zijn: de machine volgt de ademhaling. Probeer het ritme van je ademhaling vast te houden, dat komt ietwat geforceerd over in het begin. Mijn ervaring is dan dat de machine op een gegeven moment volgt.

Wat de machine betreft: ik heb wat last van gepiep als de druk te laag is, pas boven de 7 wordt dat minder. Ik gebruik de ramp-knop (rechtsboven) om in te slapen. Als ik midden in de nacht wakker wordt gebruik ik die knop ook. Een verwarmde slang is zeker aan te bevelen, maar ja, daar lees je vast genoeg over in het forum :grin: En ik gebruik een Brita waterfilter. In eerste instantie was dat voor de machine maar ondertussen gebruik ik het voor alles: koffie, thee, gewoon water drinken etc.
Installeer en gebruik evt. de app van Devillbiss om de gegevens te bekijken (AHI, lekkage, druk 90/95), dit is toereikend en de meest eenvoudige manier om gegevens te bekijken.

Re: DeVilbiss blue DV64 E

5
Gister een belleyhe gehad van totalcare.
Daar ook die dingen gemeld.. over 2 weken een afspraak.
Ik gebruik demiwater das vrij van alles.
Het geluid begint te wennen.. vannacht werd ik wakker en dacht dat het hard waaide buiten.. maar was t apparaat. De druk is 11 als ik slaap. En heb r geen last van.
Beetje droge plekken op gezicht rond masker aansluiting..
Vandaag voor t 1st onder de 2 AHI..
Dus al met al goed te doen.
Thx voor je tips