Pijnlijk kaakgewricht door gebruik Airmed F30?

1
Ik gebruik nu een maand of 3 het F30 fullface masker en krijg steeds meer last van mijn kaakgewricht. Pijnlijk en knapt.
Alleen aan de linkerkant. Ook piepen mijn oren meer dan voor het gebruik van dit masker.
Ik vermoed dat ik mijn kaak naar achter trek op het moment dat ik de onderste banden van het masker strak trek. Kennelijk ontstaat er dan teveel druk of trek op het kaakgewricht.

Omdat de klachten zijn ontstaan/toegenomen nadat ik het F30 masker ben gaan gebruiken, verdenk ik dus het masker.
Zijn er meer gebruikers met deze ervaring?
Zo ja, wat heb je er tegen gedaan? Wat is een oplossing?

Een neuskussen masker is geen optie. Mijn mond valt open nml

Re: Pijnlijk kaakgewricht door gebruik Airmed F30?

3
Afgelopen nacht heb ik de P10 ook weer van stal gehaald. Minder last van mijn kaakgewricht. Wel t gevoel dat ik bij de P10 meer moeite moet doen om door de neus uit te ademen, terwijl de druk van mijn Resmed maar op 7 staat. Ik lees zo ff de AHI uit.

Ik weet niet of een kaakband een oplossing is. Ik zie daar iets tegenop...lijkt mij erg beklemmend.

Re: Pijnlijk kaakgewricht door gebruik Airmed F30?

4
Ik ben ook geen fan van de kinband.
Net of iemand anders bepaald of ik door mijn mond mag ademen of niet.
Beetje moeilijk met zuchten of gapen.

Dan maar een ff masker.
(En dit is dan weer helemaal geen antwoord op je vraag. :grimacing: )
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Pijnlijk kaakgewricht door gebruik Airmed F30?

9
rinja schreef: 06 aug 2019, 17:55 Blijft t dan ook de hele dag doorpiepen?
Dat is ongeveer de definitie van tinnitus. Ik heb een paar jaar zo rondgelopen. Sinds de CPAP ben ik er juist vanaf geraakt.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Pijnlijk kaakgewricht door gebruik Airmed F30?

13
rinja schreef: 06 aug 2019, 19:23
persluchtpiraat schreef: 06 aug 2019, 18:57 Sinds de CPAP ben ik er juist vanaf geraakt.
En altijd ff masker gebruikt?
Jazeker. Ik heb nooit succes gehad met nasale maskers. Ook nooit kaakproblemen gehad... in tegendeel, de ademnood veroorzaakte in het verleden tandenknarsen en dat is natuurlijk over.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i