Re: Algemene vragen overzichten

4
Ik heb inderdaad inderdaad een paar vragen;

Wat is een acceptabele leksnelheid? Ik merk dat is rond de 26-30 liter zit met uitschieters naar 45 liter. Is dat een hoeveelheid waar ik wat mee moet tav het masker? AHI ligt op 0,6 dus dat lijkt heel netjes. Masker met deze snelheid is mijn 2e; dreamwear Gel pillow.

Op sommige dagen is er sprake van veel vibrerend snurken. Is dat nog van invloed op herstel? Moet dat voorkomen worden en hoe kan dat voorkomen worden?

Re: Algemene vragen overzichten

5
Bij Philips Dreamstation is er pas sprake van bovenmatige lekkage boven de 70 liter per minuut. Dus geen zorgen daarvoor. Snurken VS1 en VS2 kan ook het trillen van het maskersilicoon zijn. Met een ahi van 0,6 per uur geen zorgen maken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Algemene vragen overzichten

7
RuudJ schreef: 28 aug 2019, 20:46 Als je vragen hebt over Oscar brand maar los.
Hoi Ruud,
alweer heel lang geleden dat wij contact hadden
wat betekend periodieke ademhaling, ik heb pas een nieuwe dreamstation en deze meldt wel veel meer ahi, vooral H, en behoorlijk wat periodieke ademhaling.
Ik had een Icon (23500uur).
hoor graag,
Wout
Afbeelding

Re: Algemene vragen overzichten

8
Dat zijn aardig veel draaiuurtjes, Wout.

Sowieso gaf de Icon ook vaak veel hypopneus aan vond ik en een collega van de AV.

Periodieke ademhaling is een registratie van een patroon die het apparaat herkent en die telkens terugkeert. Dit hoeft niet persé negatief te zijn, tenzij dit patroon de klassieke vorm heeft van CSR ofwel Cheyne Stokes Respitory ademhaling. Als deze laatste veelvuldig voorkomt, dus na elke ademhaling volgt een Ademstop tot de volgende ademhaling waarna vervolgens weer een stop plaatsvindt, dan zou je wellicht een ander type apparaat nodig hebben. Denk dan aan een asv. Je kunt via het gratis programma Oscar, hier in het forum te downloaden, jouw Dreamstation kunnen uitlezen en via de stroomsnelheid grafiek dmv inzoomen de vorm van je ademhaling kunnen beoordelen. Zie ook de handleiding van SleepyHead/Oscar en het bericht Veel gebruikte termen in de Apneu wereld ook hier in het forum te vinden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Algemene vragen overzichten

11
Dag Ruud, bedankt voor je antwoorden. Nog een paar, je noemt asv welke Apap hebben dat.
Gaat nog niet echt lekker met de dreamstation, Met de icon zit ik met de 23500 uur op een AHI van 3,5 waarvan 70% hypneus..
Nu tot nu toe 6 dagen op Ahi 6,5 misschien gaat het nog komen. Ik heb nog geen verwarmde slang.Met het vocht op 3 heb ik mijn lippen aan de tanden geplakt en op stand 4 staat mijn slang vol vocht.
Dus maar snel een slang bestellen, maar heb begrepen dat ze overal uitverkocht zijn.
Met de Philips heb je wel meer uitlees mogelijkheden.

Heb ik recht om weer een icon te eisen. Ik zit bij vitalair.
O ja, ik ben natuurlijk al heel lang lid.
Hoe begin je een nieuw bericht.
Hoor graag
Gr Wout

modedit RM: ivm leesbaarheid quote weggehaald

Re: Algemene vragen overzichten

12
Wout, een nieuw bericht open je door op de knop 'Nieuw bericht' te klikken en dan een onderwerp in de onderwerpregel in te vullen.

Alleen de leverancier Medidis heeft nog de Sleepstyle van F&P in zijn assortiment. De overige leveranciers hebben voornamelijk Philips, Resmed, Devilbiss en Prisma (voorheen Weinmann) in huis.

Philips heeft de verwarmde slang in huis voor geloof ik €60 maar is vaak uitverkocht.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar