Verwarmde slang zonder luchtbevochtiger

1
Hallo iedereen,
Klein vraagje: vorige winter begin had ik soms last van droge keel door koude lucht inademing (denk ik). Ik ben 65 en gebruik de APAP al 11 jaar met succes. Ik heb al een "fleece hoes" geprobeerd én mijn slang onder de lakens gelegd maar met weinig resultaat. Kan ik (en is het nuttig) een verwarmde slang gebruiken ZONDER bevochtiger (die ik nog nooit heb gebruikt). Geeft dit een goed resultaat?
APAP: RESMED Airsence 10 met neusdopmasker Airfit P10.
Graag antwoord, alvast bedankt,
Paul
APAP : RESMED S10 Airsense
Masker : RESMED AirFit P10 (L)

Re: Verwarmde slang zonder luchtbevochtiger

2
Paul, de Resmed bied wel de mogelijkheid aan om dit te doen heb ik ontdekt. Met lagere temperaturen zou je het uit kunnen proberen. Kijk alleen wel uit dat je geen last van uitdroging krijgt.

Heb je wel de bevochtiger in huis? Je kunt dan ook de Resmed Climate control op Auto stand zetten en de slangtemperatuur ook op auto stand. Naar de bevochtiger hoef je dan niet te kijken (wel gebruiken bedoel ik) want de Resmed stelt deze automatisch in om de relatieve vochtigheid op 85 % te houden. Lees ook even het topic over Resmed over Mijn Opties.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verwarmde slang zonder luchtbevochtiger

3
deleepa schreef: 29 sep 2019, 10:47 Klein vraagje: vorige winter begin had ik soms last van droge keel door koude lucht inademing (denk ik).
Nee, u heeft een droge keel door droge lucht. (Of door mondlekkage als u een neusmasker gebruikt) De oplossing is simpel: bevochtiger inzetten al dan niet met verwarmde slang.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i