Is deze koppeling voor de verwarmde slang juist?

1
Beste allemaal,

Sinds vorige week mijn verwarmde slang van Resmed ontvangen en meteen de standaard slang vervangen. Ben er niet ontevreden over, maar....... ik vind de koppeling tussen de slang en het masker zo zwaar en in het bewegen. Het lijk dat het mij tegenwerkt in het omdraaien en bij het op zij liggen wordt het masker soms wegdrukt met lekkage tot gevolg. Op mijn rug liggend lijkt het alsof er een gewicht aan mijn neusmasker zit en ik dus het gevoel heb dat het naar onderen wordt getrokken wat dus resulteert in een onaangename druk op mijn bovenlip. Het gaat natuurlijk niet om het gewicht van kilo's maar toch, het is zwaarder dan de rechte koppeling van de vorige standaard slang --> masker. Nou valt het mij op dat er in het masker al een scharnierend haaks draaiend stuk zit gevolgd door een haakse koppeling naar de verwarmde slang, een rechte koppeling zat er niet bij. Er zitten dus meerdere haakse bochten. Ik heb enkele foto's bijgevoegd te illustratie. Is dit voor iemand herkenbaar en is er een oplossing voor ? Is er een recht koppelstuk te verkrijgen bij de firma ?

groet aquatilla
20191030_190319-min.jpg 20191030_190319-min.jpg 643 keer bekeken 3.75 KiB
20191030_190226-min.jpg 20191030_190226-min.jpg 643 keer bekeken 3.03 KiB
Sinds 14/10/2019 in het bezit van een Resmed airsense 10 autoset. F&P Eson 2 neusmasker.
Ingestelde druk op 6.6 AHI van 37 gedaald naar < 2

Re: Is deze koppeling voor de verwarmde slang juist?

2
U kunt het 90 graden koppelstuk gewoon verwijderen. Het grijze "pijpje" dat in de Eson gaat kan direct in de grijze rubberen manchet van de ResMed slang geplaatst worden, en dan werkt alles gewoon.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i