Waterbakje weg

1
Waterbakje er uitgehaald (Resmed S10) en het originele koppelstukje teruggeplaatst dus geslapen zonder water en uiteraard heating uitgezet .


Resultaat ahi 4 (centraal) en voor het eerst ook helemaal geen cheyne stokes .


Schiet mij maar lek haha

De oude fisher gaf ook een hele hoge gemiddelde AHI van soms over de 20 als er water in bakje ging .

Kennelijk krijg ik het letterlijk spaans benauwd van vocht , dan maar liever beetje rauwe keel in den ochtend maar wel gezonde slaap. :sleeping:
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Waterbakje weg

2
Robin, je kunt ook een bevochtiger op de volgende wijze uitproberen. Wordt vaak bij de Reiscpap Breas Z1 toegepast. Dit zijn wegwerp bevochtigers die meerdere dagen gebruikt kunnen worden en die €4,45 per stuk kosten. Deze wordt tussen slang uiteinde en masker geplaatst. Het uitgeademde vocht wordt opgevangen en weer afgegeven bij het inademen.

Wat je ook zou kunnen proberen is de bevochtiger wel gebruiken gevuld met water, maar met bevochtiging stand 0 en even geen verwarmde slang erbij.

Wat ook nog kan de verwarmde slang op een lagere temperatuur met bevochtiger op nul. Dit kan bij de Resmed niet bij Philips.

Als laatste geen bevochtiger, dus met zij deksel en de verwarmde slang op een lagere temperatuur uitproberen, eventueel met wegwerp bevochtiger.

005796_Z1_Heat-Moisture_Exchange_UnitHME_web.jpg 005796_Z1_Heat-Moisture_Exchange_UnitHME_web.jpg 1664 keer bekeken 4.72 KiB
005796_Z1_Heat-Moisture_Exchange_UnitHME_web
005998_HME_Can_web.jpg 005998_HME_Can_web.jpg 1664 keer bekeken 3.88 KiB
005998_HME_Can_web
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Waterbakje weg

3
Hey Ruud

Verwarmde slang heb ik sowieso niet maar gelukkig geen vocht in masker op stand 4

Stand 0 maakt wel iets uit maar nog steeds verhoogde AHI dit bij mijn oude cpap uitgeprobeerd .

Dus water in het algemeen werkt bij mij slecht .

De arts die ik sprak een aantal dagen terug had net een patient gesproken die hetzelfde meemaakte als ie met water sliep en zonder water was alles prima op die droge keel na .

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Waterbakje weg

5
Robin, ga jij zo laat naar bed of staat de tijdinstelling van je Resmed of SleepyHead verkeerd? Ik vraag dit, omdat ik weet dat de Resmed de periode 12 uur 's middags tot 12 uur 's middags registreert als één opname cylcus, die overigens uit meerdere sessies kan bestaan.
Dus eigenlijk verwacht ik dan een start om 12 uur 's middags tot 12h14m12sec als rapportage te zien.

Maar dit terzijde van jouw vraag. Wat ik zie is dat je nu toch wel weer veel centraal apneu hebt. Nu kan dit een nacht gebeuren, maar misschien moet je dit toch eens aanhangig gaan maken bij jouw arts. Misschien toch eens gaan praten met hem of een bipap of eerder een asv voor jou beter kan zijn, daar je ook nog steeds veel last van vermoeidheid en verdere klachten hebt.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Waterbakje weg

6
Ik slaap wanneer ik slaap heb ,regelmaat is dus soms ver te zoeken , heb een slaaponderzoek in februari .

Afgelopen nacht was er helemaal niks aan het handje en inderdaad zolang ik het bakje droog hou lijkt het allemaal veel beter te gaan .

Ik vraag me af of ze voor dit soort nachtjes je hele behandeling veranderen met een bipap of de nog veel duurdere ASV .

Het is nog maar de vraag of ik het slaap onderzoek door kan laten gaan want dan ben ik in 1 klap mijn eigen risico kwijt en dat kan ik met eigenlijk helemaal niet permiteren .

Maar goed morgen maar weer eens bellen .

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Waterbakje weg

7
Na aanleiding van dat centraal gebeuren vond arts het wel nodig om hart te laten onderzoeken .

Nah ja meten is weten .

Robin

Ps : merendeel van nachten zijn redelijk maar centraal en ch stokes zijn wel elke nacht zichtbaar .
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld