Firmware bijwerken DeVilbiss blue DV64E

1
Hallo,

Kortgeleden heb ik een brief gekregen van Total Care om een app te gebruiken om via de smartphone alle gegevens te beheren.
Alleen bij het installeren gaf mijn telefoon aan dat de firmware bijgewerkt moest worden.
Daarover gebeld met Total Care, en die heeft mij een sd kaartje opgestuurd met de firmware zoals zij beweren, maar nadat ik het kaartje in de cpap stopte gebeurde er eigenlijk niets.
Alles gedaan zoals zij mij door de telefoon uitlegde, dus eerst app verwijderd, daarna kaartje in de cpap, en daarna de app weer installeren, maar steeds krijg ik diezelfde melding terug dat de firmware bijgewerkt moet worden.

Doe ik iets niet goed, of zie ik iets over het hoofd?
Zou het wel handig vinden als ik het werkzaam zou krijgen, scheelt mij weer een ritje naar het ziekenhuis.
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: Firmware bijwerken DeVilbiss blue DV64E

3
RuudJ schreef: 14 dec 2019, 17:03 Het lijkt mij dat je de gegevens die op de sd kaart staan moet installeren op je telefoon via een usb kabel. Is dit gebeurd?
Nou volgens mij kwam de telefoon met de opmerking om de firmware van de cpap bij te werken.
Als het de app op de telefoon zou zijn, zou je eerder denken aan update via het update scherm van Google play.
Overigens hoe krijg ik een sd kaart van dat formaat aangesloten op mijn telefoon, eigenlijk nog nooit van gehoord
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: Firmware bijwerken DeVilbiss blue DV64E

4
Pneutje schreef: 14 dec 2019, 13:45 Doe ik iets niet goed, of zie ik iets over het hoofd?
De update gaat niet via de telefoon of met een USB kabel. Het SD kaartje is bedoeld voor de machine en moet midden achterop, bovenaan in een sleuf worden gestopt. Via USB kan weliswaar maar dat is niet zo 1-2-3 te doen en ook niet nodig.

Op het SD-kaartje moet (hoeft) alleen een directory mapje DV6 te staan, met daarin het bestandje D64Firm.bin. Stop het kaartje in de DV6 en wacht even af, de update moet automatisch gaan en duurt ca. 20 sec. Als dat niet gebeurt is de directory-structuur van het kaartje vermoedelijk niet juist, dit is de meest gemaakte 'fout'. Sommige computers hebben een SD-kaartlezer, een laptop vaak ook. Kan je daar gebruik van maken en het kaartje op de hierboven beschreven wijze maken?

De nieuwste fabriekssoftware is V031, de laatste BIOS is V017. Dit is terug te vinden in het info-menu van de machine.
De brief van Totalcare was volgens mij overigens meer bedoeld om toestemming te geven data (slaapgegevens) op afstand uit te lezen.

Re: Firmware bijwerken DeVilbiss blue DV64E

5
Het kan ook zijn dat Total Care het SD kaartje naar jou heeft toegestuurd, terwijl deze nog op slot staat (schuifje aan de linkerkant naar beneden). Dit zou dan misschien omhoog moeten worden gezet om te kunnen worden gelezen door de cpap zelf?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Firmware bijwerken DeVilbiss blue DV64E

6
Ja de brief was bedoeld om alle gegevens via de app te kunnen inzien voor mijzelf, en krijg bovendien de mogelijkheid om via een link hen toestemming te geven om de cpap op afstand uit te lezen.

Dit laatste zou voor mij een ritje naar het ziekenhuis schelen, want dat is wat zij daar doen, stekkertje verbinden met een laptop en klaar.

Ik kreeg overigens het kaartje er wel gewoon in en kwam de cpap met een melding dat er een sd kaart gezien werd, maar dat was het dan.
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: Firmware bijwerken DeVilbiss blue DV64E

8
Pneutje, als het niet lukt, dan zou ik maandag naar je leverancier stappen en om informatie vragen hoe te handelen. Waarschijnlijk heeft men dan ook een technische dienst die aanwezig is en die daar vaker mee te maken heeft gehad. Dan kunnen ze je eventueel telefonisch begeleiden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Firmware bijwerken DeVilbiss blue DV64E

9
Het schuifje stond omhoog, dus dat moet het probleem niet zijn geweest, maar goed ik probeer het morgen even weer, en anders bel ik wel maandag met de leverancier.

Bedankt voor je reacties :)
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: Firmware bijwerken DeVilbiss blue DV64E

11
RuudJ schreef: 14 dec 2019, 18:16 Het kan ook zijn dat Total Care het SD kaartje naar jou heeft toegestuurd, terwijl deze nog op slot staat (schuifje aan de linkerkant naar beneden). Dit zou dan misschien omhoog moeten worden gezet om te kunnen worden gelezen door de cpap zelf?
Dat is een schrijfbeveiliging, dus verhindert het lezen niet.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Firmware bijwerken DeVilbiss blue DV64E

14
Dit is wat er staat op de telefoon als ik app wil koppelen met bluetooth

Firmware bijwerken

De CPAP moet worden bijgewerkt
om compatibel te zijn met deze
versie van de SmartLink-app. Bel
866-694-5085 om onderdeelnummer
DV6-SLA aan te vragen voor het
gratis bijwerken van uw CPAP apparaat
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen

Re: Firmware bijwerken DeVilbiss blue DV64E

15
De app is op dit moment niet zo van belang. Ik bedoelde de versienummers op de DV6, in het info-menu.
Je hebt dus de juiste map-structuur op het SD-kaartje (map DV6 met bin-file) en geprobeerd om die in te lezen? En dan gebeurde er dus niets? Zou het ook kunnen dat je een ander model machine hebt? Achterop zit een sticker, als het goed is. De firmware moet natuurlijk wel voor het bijbehorende model zijn, anders gebeurt er inderdaad niets.

Re: Firmware bijwerken DeVilbiss blue DV64E

17
Ik heb ook geprobeerd het nogmaals te doen, maar de cpap komt wel met de opmerking dat de overdacht heeft plaatsgevonden, maar ik denk eerder dat de cpap er iets op weggeschreven heeft.

Als ik in de gebruiksaanwijzing kijk, moet de cpap duidelijk met een opmerking komen dat de firmware bijgewerkt zou zijn.
DeVilbiss Blue Auto Plus DV64E-G
Luchtbevochtiger
Resmed Mirage FX Nasal Mask
Lid Apneuvereniging sinds Januari 2013

En nu nog ademhalen