Aanpassing druk

1
Moet toch nog even iets kwijt , na bezoek arts in ziekenhuis i.v.m hoge centrale apneu besloot hij , ja je leest het goed de onderdruk te verhogen .

Van 8/13 apap instelling naat 8.6/13 .

Zoals te verwachten was werd mijn centraal nog hoger .

Veel gelezen over dit onderwerp en toen maar zelf de druk verlaagd en na 1 nachtje slaap las ik voor het eerst het woord perfect 0.0 AHI !!!

Verpleegkundige slaapcentrum vond dit een heel goed idee ze gaf inderdaad aan bij centraal verlaag je de druk .
De nacht er op iets verhoogd centraal en vooral bij pieken van uitblazen cpal

Nog lager gezet en zit nu op 5/6 en geen apneu

Netjes in bed om 10 uur werd net wakker en was mega duizelig voor het eerst in jaren .

2 uur erg vast geslapen en wederom AHI 0.00

Zweet me rot beweeg ik me hoofd dan draait de wereld in de ronte

Vertrouw het zaakje niet , adem je teveel je eigen adem in als ie te laag staat of zo ?

Sta op het punt een deskundige te bellen .
Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Aanpassing druk

2
Robin, de onderdruk in de stand automatisch = apap is er meestal voor om de obstructieve apneus tegen te gaan. De maximum druk is vaak de boosdoener die centrale apneus en hypopneus veroorzaken hoewel die laatste moeilijk als centrale hypopneus zijn aan te wijzen. Als je met een full face masker slaapt, dan kan het inderdaad zo zijn dat bij een lage druk instelling de uitgeademde lucht minder snel het masker verlaat en dat je dit weer terug inademd. Mocht jouw masker een filter bezitten die verwijderbaar is, haal dit er dan eens af en probeer het dan nog eens zonder filter. Je kunt je onderdruk altijd iets verhogen met 0,2 cmh2o. Wel contact houden met de verpleegkundige of arts.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Aanpassing druk

4
Dank voor je reactie

Nope zit geen filter in even uitlezingen bekeken zojuist en die zijn zeer goed AHI 1.90

En ook voor het eerst obstructive waargenomen met de resmed S10

8 x in 4 uur met een duur van 10/13 max seconden .

Beetje hoofdpijn maar voel me toch beter verder .

Zet de onderdruk iets hoger maar het verbaast me echt dat ik bij een lage druk van rond de 6 de beste resultaten haal .

Ik bel wel even of ik het zo mag laten .

Robin
Diagnose AHI 44 Resmed S10 + Resmed quattro AIR fullface mask /verwarmde slang cpap setting vast 9.4 Ahi 2.5 gemiddeld

Re: Aanpassing druk

5
Onderdruk en bovendruk zijn Bilevel termen. Op APAP zijn minimum en maximumdruk van toepassing.

Wat doorstroom (en spoeling/scavenging) betreft, meten is weten. Helaas geeft ResMed apparatuur geen statistiek over totale doostroom (totale lekkage).
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i