Toch blokkade bij rugligging icm F30

1
Ik gebruik resmed cpap icm F30 fullface masker. Druk op 7.

Het is mij nu al een paar keer gebeurd dat ik bij rugligging en volledige blokkade heb. Ik wordt snakkend naar adem wakker. Normaal slaap ik op mijn zij, maar af en toe dus ook op mijn rug.
Een cpap moet toch juist een blokkade voorkomen?
Volgens Oscar en nekmeting is de druk van de cpap wel juist.

Terug naar kno/longarts? Of komt dit vaker voor?

Re: Toch blokkade bij rugligging icm F30

2
Gewoon even overleggen met je behandelaar. Kunnen ze zelf even kijken met hun eigen software. Noteer ook even de tijden wanneer het gebeurt dan kunnen ze nog specifieker kijken.
Beheerder Forum en Facebook, Medewerker Kenniscentrum voor de Weinmann, Slaapapneu bij kinderen en mensen met een beperking.

Re: Toch blokkade bij rugligging icm F30

3
Rinja, een cpap of een apap kun je instellen op bepaalde drukinstellingen. Een cpap met vaste druk en een apap op variabele druk. Echter dit wil niet zeggen dat deze druk voldoende is voor elke ademstop om deze te voorkomen of op te heffen.
Ook al zou de druk hoger worden ingesteld, dan nog kan er geen garantie worden gegeven dat een ademstop kan worden opgeheven. Wel de meeste maar er zullen altijd ademstops zijn die dit soort problemen geven.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Toch blokkade bij rugligging icm F30

5
Ademstop veroorzaakt stress veroorzaakt gejaagd ademhalen.

Er zijn twee mogelijkheden:

1) CPAP combineren met SPT.
2) Druk van CPAP omhoog om rugligging zonder apneu te verzekeren
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i