Pulse Oximeter Contec CMS50F

1
Ik heb zojuist mijn CMS50F binnen gekregen (via Ali).
Ik wil e.e.a. samenlaten werken met OSCAR.
Mijn gegevens zijn: Win 10 pro, SMS50F: harware versie 2.0.0 software versie 2.0.4
Win 10 ziet via Bluetooth: Oximeter
Bij de installatie (USB naar UART) wil ik de win drivers installeren maar ik kom bij Silicon Labs maar de link is onjuist en ik kom niet bij de juiste drivers. (Error 404 - Not Found)
Vraag : wat is de juiste driver en waar te vinden?

Ik had verwacht dat ook via de installatie van SPO2 Assistent het apparaat geselecteerd zou kunnen worden, maar ik krijg alleen maar een melding dat er geen oximeter gevonden kan worden.

Weet iemand de juiste installatie werkwijze en waar de drivers te halen zijn?

Dank bij voorbaat

Gerard

Re: Pulse Oximeter Contec CMS50F

3
Dank voor de reactie.

Ik was ook al zover en heb deze driver geïnstalleerd, maar zonder succes.
Nogmaals geprobeerd te installeren en Windows kwam met de melding dat de s/w al geïnstalleerd was en klaar om informatie te ontvangen.

Groet

Gerard

Re: Pulse Oximeter Contec CMS50F

4
Sowieso eerst de gegevens van je cpap laden in Oscar voor dat je de gegevens van de oximeter in Oscar gaat laden.

Ik heb de ervaring dat bij mij (al een tijd geleden en mijn cms50f is niet meer te gebruiken) het alleen lukte om via de bijbehorende USB kabel de gegevens in Oscar te laden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Pulse Oximeter Contec CMS50F

5
Dag Ruud,

Dank voor je aanbevelingen.
In zoverre ik weet heb ik alles gedaan wat de s/w vraagt:
1) Installeren USB naar UART
2) SPO2 assistent geïnstalleerd
3) CMS50F aangsloten
4) SPO2 Assistent naar CNS50F laten zoeken.
Dit laatste heb ik zowel automatisch als manueel gedaan zowel voor USB als voor Bluetooth. Bij dit alles geen resultaat.
Als in op mijn win 10 kijk naar Bluetooth aangesloten apparaten staat er ook bij Pulse Oximeter maar verder kan ik er niets mee.

Ook heb ik via Oscar gezocht naar de Oximeter maar ook zonder resultaat (wat te verwachten was als de originele software SPO2 Assistent het al niet doet)

Het is mij duidelijk dat ik eerst de gegevens van de CPAP moet opladen en daarna de Oixmeter

Voor mij een raadsel waarom de driver (USB naar UART) dit niet oppakt. Ik kan enkel nog denken dat de CMS50F een verouderde versie is en niet compatibel met win 10 64x

Groet

Gerard

Re: Pulse Oximeter Contec CMS50F

6
Gerard, ik heb ook windows 64 en heb ook CMS50F en gebruik versie software 1.50 en deze gewoon kunnen installeren op mijn desktop pc. Alleen via een kabel kon ik deze inlezen in de bijbehorende software en in Sleepyhead/Oscar!

Heb je onderstaande Wizard gelezen:

Welkom bij de Oxymeter import wizard
Pols oxymeters zijn medische apparaten die worden gebruikt om de zuurstofsaturatie in het bloed te meten. Gedurende langere apneus en bij abnormaal ademhalen kan de zuurstofsaturatie flink zakken. Dit kan een indicatie zijn voor noodzakelijke medische hulp.
OSCAR maakt het mogelijk om de gegevens van de oxymeter te vergelijken met die van de CPAP. Daarmee kunt U waardevol inzicht krijgen in de effectiviteit van de CPAP behandeling. Het werkt ook met alleen de oxymeter, U kunt gegevens opslaan, volgen en bekijken.
OSCAR is momenteel compatibel met oxymeters van Contec, type CMS50D+, CMS50E, CMS50F en CMS50I
(Let op: Importeren vanuit bluetooth modellen is waarschijnlijk nog niet mogelijk)
Andere bedrijven, zoals Pulox plakken hun eigen naam op de Contec CMS50, zoals de Pulox PO-200, PO-300, PO-400. Deze zouden ook met dit programma moeten werken.
Ook de .dat bestanden van de ChoiceMMed MD300W1 oxymeter kunnen worden ingelezen.
Niet vergeten: Als U oxymetrie en CPAP gegevens wilt synchroniseren, moet U EERST uw CPAP gegevens importeren voordat U verder gaat!
Belangrijke opmerkingen: Zorg dat U de juiste drivers hebt geinstalleerd (zoals USB naar serieel UART) om uw oxymeter te kunnen uitlezen. Voor meer informatie hierover, klik hier.
De apparaten van Contec CMS50D hebben geen interne klok en slaan dus ook de starttijd niet op. Als U geen CPAP gegevens hebt om de opname mee te verbinden, moet U zelf de starttijd ingeven nadat het importeren is voltooid.
Zelfs voor apparaten met een interne klok wordt ook aangeraden om er een gewoonte van te maken om beide apparaten tegelijk te starten. Ook omdat de klok van de CPAP langzaam verloopt en deze niet makkelijk kan worden gelijkgezet.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Pulse Oximeter Contec CMS50F

7
Dag Ruud,

Voor mij blijft het een raadsel waarom in geen verbinding kan krijgen tussen de Oximeter en de software op mijn PC.
Het gaat in eerste instantie nog niet om Oscar (uiteindelijk wel natuurlijk) maar ik zou de gedownloade software (SpO2 Assistent) van Contec toch wel operationeel willen hebben om te zien of alles werkt.Tot op heden is mij dat nog niet gelukt.
Er zijn 4 mogelijkheden:
* Automatisch of manueel
* USB of Bluetooth
Ik verwacht dat er ergens iets mis gaat met de omzetting USB naar serieel, maar ik krijg mijn vinger er niet achter wat / waar ik zou kunnen instellen.
Ik heb Contec benaderd maar geen inhoudelijke reactie.
Ik zal proberen versie 1.50 te zoeken en te installeren.

Groet

Gerard