Even Voorstellen Jos - vraag over tijdsverchillen in grafiek

1
Hallo,

Mijn naam is Jos en ik gebruik al een aantal jaar een Resmed 9s. Bevalt eigenlijk wel goed zeker met alleen een neus i.p.v. een volgelaat masker.
Mijn AHI schommelt al jaren tussen de 0.6 en 1.5. Sinds een week zie ik echter iedere dag een waarde rond de 3.5. Dat vind ik vreemd en ben eens op internet gaan zoeken. Daar kwam ik dit forum tegen en een programma genaamd Oscar. Direct maar even proberen dus. Nu moet ik me nog eens goed verdiepen wat ik daar allemaal zie qua grafieken maar dat gaat wel goed komen.
Wat mij wel opviel is de slaaptijd. Die loopt van start tot eind zo'n 3 uur achter.

Sessie-informatie
10-6-2020 van 20:28:49 tot 04:27:52 is totaal 07u 59m 03s.

Dit moet zij van 23:28:49 tot 07:27:52 is totaal 07u 59m 03s
Waar is dit aan te passen?

Hartelijke groet, Jos

Re: Even Voorstellen Jos - vraag over tijdsverchillen in grafiek

6
Hallo Jos, welkom op het forum. Heb je bij het aanmaken van jouw account gekozen voor het Land: Nederland en voor tijdzone: GMT + 1 Amsterdam? De instelling Automatische zomertijd in het profiel aanvinken lijkt bij mij niet tot het gewenste resultaat lijkt wel.

Verder heb ik, bij mijn Resmed AirSense 10, dit keer gekozen om mijn tijd in Wintertijd te laten staan. Op dit moment van schrijven is het dus nu 20h21 op mijn pc en op mijn horloge. In mijn Resmed is het nu 19h21. Ik zie dat er nu een uur tijdverschil ontstaat in Oscar. Om dat ene uur te corrigeren ( = Zomertijd) heb ik in OSCAR via Bestand - Voorkeuren - Masker en Apparaat bij Correctie afwijking Klok Cpap + 1 ingevuld. Nu klopt de tijd weer met de tijd dat ik de cpap start en beëindigd met de huidige zomertijd.

Ik heb de ervaring dat de Resmed AirSense 10 na verloop van tijd achterloopt in de tijd. Zo juist gecontroleerd en de cpap liep 10 minuten achter met de werkelijk tijd. Bij de Resmed AirSense 10 kun je de tijd wijzigen in het menu Instellingen van het Klinisch menu. Dit menu is bestemd voor artsen.

Vorige jaren heb ik elke keer in mijn cpap deze tijd aangepast van Winter naar Zomer en weer terug. Hier kun je problemen mee krijgen. De tijd terugzetten kan in feite op de dag dat de zomertijd overgaat in de wintertijd vanaf 3 uur in de middag. Dit omdat de tijd wordt gemeten van 12 uur 's middags tot 12 's middags de volgende dag.

Om problemen met verlies van data te voorkomen ben ik met het wijzigen van die tijd in de cpap gestopt en pas ik de tijd aan in Oscar.

Bij de Resmed S9 kun je in het Clinical Setup Menu onder Options de datum instellen en de huidige tijd.

Mocht jij daar bij kunnen komen (eigenlijk alleen bestemd voor artsen) dan kun je daar controleren of de tijd van de Resmed S9 overeenkomt met de huidige zomertijd of nog staat op de wintertijd. Misschien staat de tijd daar nu ook niet correct? Misschien niet eens de Wintertijd! Controleer dat eerst eens.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar