Ervaring met TotalCare

1
Hallo iedereen,

Hopelijk is dit de juiste plek om dit te plaatsen. Ik zit in mijn 2e jaar van het gebruik van mijn CPAP.
Heb net de firma gebeld om nieuwe onderdelen te bestellen omdat die helemaal op zijn en moest er echt voor vechten. Kreeg eerst de melding dat ze geen winkel zijn en dat ze niet zo maar alles vervangen.

Nu is mijn waterbak helemaal verrot terwijl ik die gewoon netjes schoonmaak. Ik moest echt op mijn strepen gaan staan om die te laten vervangen. Ze zeiden nou dan is dit een uitzondering maar voortaan moet je er gewoon 5 jaar mee doen...
Het masker krijg ik ook opgestuurd en de slang was helemaal drama. Ik heb bij het starten van mijn therapy een flexibele slang gekregen omdat ik problemen heb met de standaard slang (die staat recht omhoog zo stug is die en trekt aan me masker) Ook dat was echt heel moeilijk om voor elkaar te krijgen en hoe ze daar reageerde vermoed ik dat ik gewoon de standaard krijg en niet diegene die ik in eerste instantie in het ziekenhuis kreeg toegewezen.

Ik vind dit echt niet kunnen. Ik heb een zware vorm van apneu, 100% afgekeurd door de effecten daarvan icm meerdere mentale problemen die zich hebben ontwikkeld. Ik (via verzekering) betaal 45 euro per maand aan totalcare, dat is 540 euro per jaar wat bijna 3000 euro per 5 jaar is en het apparaat vervangen ze daar in niet en ze doen moeilijk over maskers en slangen...

Omdat ik nog zoveel hinder heb en ondanks dat me AHI''s wel een stuk omlaag zijn gegaan (ik had er 75-80) wordt ik als een wrak wakker. Ik overweeg dus al een tijdje om ipv de Devilbiss die ik heb over te gaan op een Resmed Airsense want ik hoor daar goede dingen over maar als ik zo ervaar hoe Totalcare te werk gaat gaan ze hem nooit omruilen..

Heeft iemand ervaring met Totalcare en het omruilen van de cpap? Ik weet dat het wettelijk verplicht is voor dit soort firma's om meerdere opties te bieden ter keuze omdat een apneu patiënt daar recht op heeft maar de enorme moeite die ik net heb moeten doen om een dezelfde slang te krijgen die ik had was echt niet normaal en ik vermoed dat ze me niet helpen.

Kan je ook switchen van firma?

Re: Ervaring met TotalCare

2
Rad schreef: 08 jul 2020, 14:28 Kan je ook switchen van firma?
Jazeker, bijvoorbeeld Westfalen Medical. Deze leveren standaard een Airsense 10 AutoSet met dunne flexibele verwarmde slang.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Ervaring met TotalCare

3
Even je ziektekostenverzekering benaderen met welke leverancier zij naast Total Care een contract hebben. Dan weet je ook zeker dat het vergoed wordt. Allicht dat zij je er ook bij kunnen helpen
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Ervaring met TotalCare

4
Agnes-HAM schreef: 08 jul 2020, 15:39 Even je ziektekostenverzekering benaderen met welke leverancier zij naast Total Care een contract hebben. Dan weet je ook zeker dat het vergoed wordt. Allicht dat zij je er ook bij kunnen helpen
Volgens mij heb ik vrije keuze dus moet ik even uitzoeken idd of dat ook voor cpap leveranciers geld, bedankt.
Het lijkt me wel, volgens mij is het zelfs een verplichting dat een leverancier meerdere opties ter keuze aanbied aan patienten ivm met de impact slaap heeft en welk deel van het leven slaap inneemt. Daarom hebben ze waarschijnlijk wel altijd meer in het assortiment maar slijten ze het meest winstgevende en doen ze alsof je geen keus hebt.. Dat lijkt iig bij total care zo te zijn.
persluchtpiraat schreef: 08 jul 2020, 15:13
Rad schreef: 08 jul 2020, 14:28 Kan je ook switchen van firma?
Jazeker, bijvoorbeeld Westfalen Medical. Deze leveren standaard een Airsense 10 AutoSet met dunne flexibele verwarmde slang.
Ik ga daar een en ander over opzoeken, bedankt. Zelf goede ervaringen met die firma?

----
Waar ik al bang voor was. Ondanks tot 3 keer toe om bevestiging gevraagd dat ik dus een bepaalde slang nodig heb krijg ik alsnog die standaard slang opgestuurd. Met die slang heb ik zware inslaap problemen en ook problemen met de continuïteit van de slaap dus gelijk opgebeld. Ze gaan een en ander uitzoeken en ik heb een foto moeten door sturen van de slang die ik bij het apparaat heb gekregen maar een medewerker van de firma in het RKZ heeft al aangegeven dat ze die slang mogelijk niet meer hebben want er zijn 2 voor in de plaats gekomen, een goedkopere stugge en een deluxe en qua flexibiliteit komt het dus overeen met de deluxe slang en moet ik daar dan om vragen.

Maar bij de firma zelf zijn ze van mening dat je niet zomaar kan kiezen wat je wil want het is geen goed doel?!?!? What the hell.. Het is voor mij gewoon noodzaak. Als ik geen geschikte slang krijg dan heb ik zware problemen en had dat in het eerste gesprek al aangegeven maar het wordt gewoon genegeerd dus ik ben echt benieuwd wat er nu gaat gebeuren, ik zou later vandaag teruggebeld worden.

Re: Ervaring met TotalCare

5
Nou, net contact gehad. De deluxe slang kan ik alleen maar kopen in de webshop (gisteren werd er gezegd dat ze geen winkel ofzo zijn) maar goed. Ze willen eventueel wel de ORIGINELE slang opsturen die officieel erbij hoort want die is flexibeler en dat zou degene moeten zijn die ik heb.. Ja natuurlijk wil ik die en niet goedkope namaak. Ik merk ook dat de filterset helemaal niet de originele zijn maar ook goedkope namaak wat duidelijk een verschil geeft in het ademen. Het voelt veel meer alsof je door een theedoek ademt met die namaak filters vergeleken met de originele filters. Ik durf de discussie momenteel alleen niet weer aan te gaan. Maar blijkbaar hebben ze standaard goedkopere namaak onderdelen en originele ergens in een schatkist ofzo..

Edit
Sorry ik ben een beetje gefrustreerd

Re: Ervaring met TotalCare

6
Kijk of je longarts de verwarmde slang voor kan schrijven, dan krijg je die waarschijnlijk wel vergoed
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Ervaring met TotalCare

7
Rad, welkom op dit forum. Je had een afspraak met Totalcare in het RKZ toevallig in Beverwijk? Ben je daar woonachtig? Mijn moeder en ik hebben allebei in RKZ onze cpap gekregen, ikzelf via toentertijd Vitalaire, mijn moeder via Totalcare. Zij heeft uiteindelijk na eerst de Devilbiss 54 te hebben gebruikt, wat niet voldeed, na lang soebatten een Resmed S9 gekregen.

Je kunt via Totalcare ook de Resmed AirSense 10 krijgen, maar of dit zo gemakkelijk gaat dat weet ik niet. De beheerder van dit forum RuudM is dat sinds kort gelukt. Je kunt hem daarover een PB sturen en hem eens vragen hoe dit gegaan is. Succes.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ervaring met TotalCare

8
Discussie over bespreken leverancier/verzekeraar afgesplitst naar viewtopic.php?f=8&t=13190. Inidividuele klachten kunnen aan de helpdesk van de Apneuvereniging worden voorgelegd. Dit onderwerp tijdelijk even op slot gezet. Op verzoek van Rad kan deze met een privé bericht aan de beheerder weer worden geopend.