RuudJ, jij raadt het neusdoppenmasker aan. Na enkele nachten met het fullface te hebben geslapen, heb ik toch wel wat probleempjes ermee. Zodra ik draai, moet ik echt moeite gaan doen (dus wakkerder worden) om het masker niet te laten lekken. Als ik alleen op de rug lig zit het vaak goed, maar toch iedere dag wakker worden met een gedeeltelijke afdruk. Losser gemaakt: lekkage. Ik heb een dik gezicht , dus verplaatst e.e.a. bij het draaien, waardoor het aansluiten ook moeilijker wordt. Een gewoon neusmasker drukte mijn bovenlip omhoog. Dus ik wil graag een neusdoppenmasker gaan proberen. Volgende week heb ik controle op de poli, ik moet het masker dan ook meenemen, ik denk dat ik daar moet vragen om een ander masker. Welk specifiek type zou zijn voorkeur hebben?
En ook goed nieuws: de Celontherapie hoeft niet door te gaan. De KNO-arts belde me (eigenlijk voor de uitslag van de PSG, maar intussen ingehaald door de werkelijkheid); en zei dat ik eerst goed aan de CPAP moet wennen en alleen bij onvoldoende lucht-door-de-neus, die operatie alsnog zou moeten.
Mijn AHI is een stuk lager; vandaag 8,1; gisteren 5,8; de 90% druk zat vannacht op 10,3 en de gemiddelde druk 7,8