Middel is erger dan de kwaal: een discussie over zendvermogen

1
Hallo iedereen, mijn naam is Jack en ik ben een snurker waar de spetters vanaf vliegen, dus... werd het na een MRA (waar mijn kaken enorme problemen mee hadden) een CPAP apparaat een Resmed Airsense10 wat ik van het ziekenhuis kreeg maar wat eigendom is van Mediq Tefa.
Op een gegeven moment werd mij gevraagd of ik contact wilde opnemen met Mediq Tefa en ik kreeg te horen dat ze het registratie nummer wilden weten want ze konden de Airsense anders niet op afstand uitlezen.
Uitlezen? hoe dan? Via internet of GSM? (Het SD kaartje is ook op te sturen maar dat willen ze niet, te veel werk.)
Er blijkt dus een GSM zender in het apparaat te zitten.
Zelf heb ik veel zendertjes in huis, 2x draadloos internet, 6x dect en bluetooth maar ik houd die zenders ver van mijn slaapkamer vandaan want al die hoogfrequente signalen is echt niet goed voor de gezondheid.
Nu bleek dus dat ik op een halve meter afstand een jaar lang heb geslapen naast een zender die een hogere frequentie gebruikt als een magnetron. Zonder dat iemand me ook iets verteld heeft en in de beschrijving staat ook niets.
Een zendsignaal geeft allerlei verstoringen in het vouwen van eiwitten (proteïnen) en daardoor krijgen mensen kankers, alzheimer, parkinson en nog vele andere enge ziekten.
Waarom zit er een zender in? En waarom moet dat uitgelezen worden? Ik heb er geen problemen mee als een arts op de hoogte wilt blijven hoe mijn verloop is maar waarom moet dit naar een commercieel bedrijf. Wat willen die daar weer mee?
En een zender op een halve meter afstand van een hoofd??? Dat is voor een mens schadelijker dan de hele apneu. Die zender staat ook 24 uur aan (en kost ons op jaarbasis ook nog eens 50 euro).
Ik heb de zender uit het apparaat gerukt en als de arts wilt weten wat het verloop is dan wil ik hem wel de SD kaart sturen. Ook overweeg ik om gewoon bij Alie een CPAP aan te schaffen maar op dit moment is niet echt duidelijk hoe die zijn. Voordeel is wel dat je voor een paar 100 euro klaar bent en het je eigen eigendom is en daardoor jaarlijks je eigen risico in je zak kan laten zitten. De cpap kost me 30 euro in de maand.

Ik heb gelezen dat er al eerder opmerkingen zijn gemaakt over het uitlezen op afstand van de SD kaart maar niemand hoor ik over dat we allemaal pal naast een stralende stevige zender liggen met alle schadelijk gevolgen die dat heeft.

Jack Marotick

modedit RM: titel aangepast en verplaatst naar algemene onderwerp categorie over apparatuur

Re: Middel is erger dan de kwaal.

2
Hallo Jack,

ik geloof niet dat zo'n ding echt staat te zenden terwijl je slaapt. Gewoon één keer per dag een kort berichtje naar de leverancier is veel goedkoper. Dat zal het apparaat waarschijnlijk na de nacht doen, als hij weer uitgezet is. Je hoeft dus echt niet bang te zijn voor straling.

Een ander verhaal is privacy. Ze lezen jouw apparaat van afstand uit, kennelijk zonder jouw toestemming. Daarvan zou ik direct aangifte doen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/). Als je toestemming hebt gegeven is het een heel ander verhaal, maar medische informatie verwerken zonder toestemming is gewoon strafbaar. Dat de dokter wil weten hoe het gaat is logisch, dat een leverancier dat wil weten niet. Als ik zelf een apparaat zou krijgen met een SIM-kaartje erin zou ik dat eruit halen.

Ik vrees alleen dat je bij het accepteren van het apparaat iets ondertekend hebt met kleine lettertjes en zo.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: Middel is erger dan de kwaal.

3
Hier is al eens een enorme boom over opgezet, inderdaad.
Maar niet over het stralingsgevaar.
En daar is volgens mij nog niemand het over eens.
Inclusief de wetenschap

Meestal zijn het conclusies als "Er zijn geen aanwijzingen dat het slecht is".
Dat is niet hetzelfde als "het is niet slecht".

Maar ik denk inderdaad dat het werkt zoals Peter het beschrijft.
Even een korte uitzending en klaar.
Ik denk dat een GSM- of een draadloze telefoon naast je bed meer invloed heeft.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Middel is erger dan de kwaal.

4
Dat hoop je maar, Dat ding staat 24/7 aan en dat alleen voor de korte berichtjes die maar eens in de zoveel tijd worden opgevraagd.
De "slimme" meter heeft ook zo'n chip die dag en nacht staat uit te zonden en slechts 1x per jaar worden de gegevens opgevraagd en uitgelezen.
Ik ben techneut en geloof me, een zendstation vlak naast je kop, dat moet je niet willen. Erg ongezond. Als het om lagere straling gaat bijvoorbeeld als de zend antenne een paar honderd meter weg is dan weten de wetenschappers niet wat het effect van de straling is. Als de CPAP 10 meter weg zou staan zou je mij ook niet horen maar als je niet overvallen wilt worden door nare ziektes die komen doordat je bijna met je kop in dat ding slaapt dan moet je het werkelijk uitzetten.
En waarom staat het aan? Omdat de mensen het aan de andere kant wel gemakkelijk vinden. Geen gedoe met enveloppen heen en weer sturen, nee een druk op de knop en ze kunnen weer achterover leunen.
Jack

Re: Middel is erger dan de kwaal.

5
Voorlopig is mijn apneu ongezonder voor me dan een beetje straling. :blush:

Met hoeveel kilowatt zendt dat ding wel niet dan, dat ik er "nare ziektes" (lees: kanker?) van krijg?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Middel is erger dan de kwaal.

6
Ja je kan er natuurlijk luchtig over doen maar als je weet dat een magnetisch veld kwadratisch afneemt bij iedere verdubbeling van de afstand dan kan je beter in de toren van Lopik (Ijselstijn) wonen dan dat je kop binnen een meter vande CPAP af ligt.
Als je terug rekent dan is dat veld vele kilowatts groot ook al is de zender slechts 30Watt sterk
Dat veld is zeer ongezond. Goed jouw nazaten zullen het tzt beamen.
Zendsignalen op afstand zijn redelijk verzwakt en dat kunnen we wel aan maar pas op voor zenders in de directe omgeving.
Jack

Re: Middel is erger dan de kwaal.

7
Jekkeryjack schreef: 02 aug 2020, 22:50 Ja je kan er natuurlijk luchtig over doen maar als je weet dat een magnetisch veld kwadratisch afneemt bij iedere verdubbeling van de afstand
Dan zou ik maar uitkijken met die magneetsluitingen op maskers tegenwoordig
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Middel is erger dan de kwaal.

10
In de deuropeners van auto's zit ook een zender (438MHz) en wat te denken van een mobile telefoon, die prop je bijna je hersenen in.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Middel is erger dan de kwaal.

11
Draadloze huistelefoons.
Digitenne.
FM, muziekzenders (vele kilowatts)
AM, muziekzenders (vele honderden kilowatts)
Satellietschotels.
Gratis WiFi verbindingen in steden.
WiFi verbindingen thuis.
Babyfoons.
Mobieltjes. (Al genoemd)
Magnetrons
Televisies
Elektrische velden van willekeurig welk apparaat dan ook.

De lijst is eindeloos.

En ik doe er zeker niet luchtig over.
Ik maak me alleen niet druk over een apparaat dat eens in de zoveel tijd even verbinding maakt, relatief ver van je lichaam staat, en daarmee slechts een druppel op de gloeiende plaat is.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Middel is erger dan de kwaal.

12
De tijd van honderden kilowatten op AM is in Nederland voorbij.
Je kan u wel een vergunning aanvragen voor 1W of 100W zenders.
Deze kunnen gewoon in de woonwijk staan. (b.v. je buurman)
Agentschap Telecom https://mediamagazine.nl/agentschap-telecom-36-aanvragen-kleinvermogen-am-vergunning/
overzicht AM zenders https://www.radio-tv-nederland.nl/am/am.html

Overigens zijn er zat draadloze FM zenders die dicht bij mensen gebruikt worden zoals microfoons, koptelefoons, vergunningsvrije portofoons en nog vele andere toepassingen.

En wat dacht je van de radiostraling vanaf de zon (en andere cosmische straling).
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Middel is erger dan de kwaal.

13
Menno M. schreef: 19 aug 2020, 19:34 Ik maak me alleen niet druk over een apparaat dat eens in de zoveel tijd even verbinding maakt
Dat is alleen niet zo, omdat de mast en de Cell Modem elkaar constant aan het peilen zijn. Anders heb je de informatie niet voor het realtime bijwerken van de "balkjes" in het scherm.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Middel is erger dan de kwaal.

14
Beste Jack,
De boeren die te maken kregen met het eerste treinlijntje dachten dat hun koeien ziek werden van de voorbij denderende locomotief.
Hoe anders is het gelopen. Wel u, je rukt maar lekker het modem uit je Resmed, maar je hebt jezelf ermee. Ieder zijn meug.
Maar wees geen alwetende profeet, die anderen probeert te overtuigen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Middel is erger dan de kwaal.

16
Dat is de functie van een vliegtuigmodus.
Dus ik denk dat je gelijk hebt.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Middel is erger dan de kwaal.

17
Een zinloze discussie! Je kunt geen toestemming geven voor het delen van de gegevens.. De cpap zendt niet uit tijdens de slaap. Het is productiever om over andere zaken te spreken, zoals het effect van de therapie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Middel is erger dan de kwaal.

18
Speciaal lid geworden om hier op in te haken.

De Resmed werkt met een zendvermogen tussen de 32 en de 35 dBm. Dus een watt of 3. De 90 watt adapter geeft meer straling dan de zender. De verbindings-indicator balkjes zijn 's nachts grijs, geen verbinding. 's morgens na de therapie word er een bestand verzonden naar de fabrikant die dit ter beschikking stelt voor de behandelaar.
Dit kan alleen als je daar een toestemmings-formulier voor hebt getekend. (dus je wist er van)
Wat dom om de zender te verwijderen ("er uit gerukt"), je kan hem ook uitschakelen.
Dit hele verhaal over straling terwijl je huis vol met zenders zit. Belachelijk. :unamused:

Re: Middel is erger dan de kwaal.

19
Balloon schreef: 30 sep 2020, 10:15 De 90 watt adapter geeft meer straling dan de zender.
Ik zie graag een bron voor het onderbouwen van deze stelling. Je krijgt echt geen certificaat van de FCC als je schakelende voeding 3 watt aan EMI produceert.
Laatst gewijzigd door persluchtpiraat op 30 sep 2020, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i