Re: Device om apneu zelf mee te meten?

3
Hallo, Ik ben eigenlijk op zoek naar een toestel om apneus te meten los van een CPAP. Ik weet dat er zuurstofsaturatiemeters bestaan, maar intussen zijn er misschien thuis detectie systemen op de markt die geavanceerder zijn? Hopelijk heeft iemand jullie hier al research naar gedaan...

Re: Device om apneu zelf mee te meten?

4
U zal waarschijnlijk de beste resultaten krijgen met een WatchPAT slaaponderzoek. Deze kost omgerekend 277 euro per nacht via een Britse webshop.

Deze methode is zelfs nog betrouwbaarder dan de meting van de CPAP, zodoende is deze gebruikt om de tekortkomingen van AHI-meting door CPAP apparaten aan te tonen. Oppassen geblazen dus, de CPAP kan ons misleiden!

https://paste.c-net.org/RiddanceGalileo
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Device om apneu zelf mee te meten?

6
Dit is een oximeter, hiermee zie de hartslag registratie en het zuurstof registratie. In feite zie je het aantal dalingen van 4 % of meer. Je kunt bij onbehandelde apneu ervan uitgaan dat dit te maken kan hebben met ademstops = apneu's of (bijna) ademstops = hypopneus.

Meer zegt het niet. Ook als je behandeld wordt met een cpap therapie kunnen er dalingen voorkomen, wel vaak in mindere maten.

Mijn ervaring, af en toe gebruikt en vervolgens lopen de batterijen leeg (ontladen) liggend in de kast. (overigens niet dit type bij mij)
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Device om apneu zelf mee te meten?

8
edgnoj schreef: 17 jan 2021, 09:47 Met dit verschil dat je een vibratiealarm krijgt als je zuurstofgehalte te laag wordt (instelbaar). Kan dan toch ook worden ingezet voor apneus?
Waarom zou je elke keer (half) wakker gemaakt willen worden? Ik ben blij dat mijn cpap dat niet doet :blush:
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Device om apneu zelf mee te meten?

9
Ik denk dat topicstarter geen CPAP heeft en een manier zoekt om te kijken wat er tijdens zijn slaap gebeurt om zodoende te achterhalen op hij mogelijk apneu heeft. Naast alarmeren registreert zo'n apparaatje ook het zuurstofgehalte gedurende de hele nacht. Volgens mij is dat precies wat hij zoekt

Re: Device om apneu zelf mee te meten?

10
edgnoj schreef: 18 jan 2021, 12:17 Ik denk dat topicstarter geen CPAP heeft en een manier zoekt om te kijken wat er tijdens zijn slaap gebeurt om zodoende te achterhalen op hij mogelijk apneu heeft. Naast alarmeren registreert zo'n apparaatje ook het zuurstofgehalte gedurende de hele nacht. Volgens mij is dat precies wat hij zoekt
Waarom zou je je beperken tot met desaturatie gepaarde apneus. Er zijn genoeg verstoringen aan de ademhaling die niet vallen binnen de hokjes "apneu" of "hypopneu" die ernstige vermoeidheid en psychische klachten kunnen veroorzaken.

In 2014 heb ik een keer met een oximeter gespeeld (en het is speelgoed). En dit heeft mijn lijdensweg met 3 jaar verlengd omdat ik toen nog in de veronderstelling was dat je slaapkwaliteit alleen verlaagd wordt als er desaturatie optreedt.

De misvatting van de eeuw. Als je heldere antwoorden wilt is een oximeter een waardeloos instrument.

https://paste.c-net.org/ToolboxWinters
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i