Uren slaap verbeteren

1
Hallo iedereen,

Sinds enige jaren dien ik ook te slapen met een CPAP. Als toestel heb ik een Resmed Airsense 10 Elite met bevochtiger en verwarmde slang. Als masker gebruik ik de Resmed Airfit F30i. Al bij al zeer tevreden van. Mijn vorig masker was de Resmed Mirage FX en de Airfit is een geweldige verbetering.

Echter lukt het bijna nooit om 's nachts langer dan 4 uur met mijn masker te slapen. Dat zijn toch de gebruikte uren die ik aflees na het slapen. Meestal zet ik het masker onbewust af en als ik dan eens wakker word heb ik niet de energie om het terug op te zetten of stoort het mij enorm. Verder lig ik dan nog een paar uur onrustig te slapen/snurken/woelen.
Echter weet ik uit ondervinding dat ik toch een 6 à 7 uur echt wel nodig heb. Maar dat lukt dus niet en het het put mij uit dat ik niet aan de nodige uren kom. De dagen dat ik moet werken (ploegendienst 12u) hou ik me recht op adrenaline denk ik maar in mijn vrije dagen stel ik dan niet veel meer voor en heb 8k die echt wel nodig om te recuperen wat soms niet goed lukt.

Zijn er mensen die ook dit probleem ondervinden en zo ja hebben jullie een oplossing gevonden?
Stilaan begin ik een beetje wanhopig te worden dat ik het zo niet lang meer ga kunnen volhouden.

Bedankt,
Wouter
Resmed 10 Elite, Airfit F30i

Re: Uren slaap verbeteren

2
Hoi Wouter, wat is bij jou de ahi waarde en hoe hoog is de ingestelde druk?

Je zou eens met een pleister over de bandage heen kunnen werken en deze vastplakken op je wangen.

Het ongemerkt afdoen zal dan niet zo eenvoudig meer gaan.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar