Dip na 10 weken

1
Hallo allemaal!

Na bijna een jaar met heel veel onderzoeken in het ziekenhuis en bij andere zorgverleners werd bij mij de diagnose slaapapneu gesteld. Het verloopt voor mij allemaal nét even anders omdat ik in Zweden woon.
Gezien mijn klachten (extreme vermoeidheid, allerhande pijntjes, ontzettend sjacharijnig en nog veeeeel meer) werd ik eerst onderzocht voor allerhande vormen van kanker en is er daadwerkelijk iets geks in mijn darmen ontdekt. Dit is operatief verwijderd maar bleek geen kanker te zijn. Maar, toen ik lag bij te komen van de narcose zakte mijn saturatie tot rond de 80, en dát is wat het balletje richting slaapapneu op gang heeft gebracht.

Nu 10 weken geleden ben ik begonnen met de Philips dreamstation. Na de gebruikelijke opstartproblemen slaap ik nu 4-7 uur per nacht met deze machine en gedurende deze uren heb ik 3-5 events nu. Dus helemaal zo gek niet!

Maarrrrr sinds een week of twee word ik steeds slaperiger overdag. Ik voel me 5000% beter dan voor de behandeling, dus daar heb ik echt niets over te klagen, maar mijn energie is nu veel sneller op dan 3 weken geleden. Heeft dit met de 6 weken dip tw maken waar ik hier over lees? Ben ik door mijn adrenaline voorraad heen?

1 mei ga ik, na bijna een jaar ziek thuis, weer werken maar nu word ik toch angstig dat dit misschien niet helemaal lukken gaat..?

Heeft iemand hier gedachten over? Herkenning? Tips?

Alvast bedankt,
Alex

modedit RM: titel aangepast

Re: 10 weken met cpap in Zweden

2
Hoi Alex, dat zou het kunnen zijn. Die zes weken dip hoeft niet persé precies na zes weken gestart te zijn plaatsvinden. Soms komt het nooit en soms eerder of later. Hoelang het duurt is bij ieder weer anders. Maar kijk er niet tegenop. Je start op 1 mei weer met werken, maar ik neem aan dat dit niet metéén voor de volle 100 % is, dus doe het rustig aan en bouw alles weer beetje voor beetje op.

Heb je dit Artikel al eens gelezen?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Dip na 10 weken

5
Afgelopen maandag ben ik weer begonnen. Werken op een kerkhof. In het voorjaar veel opruimen, stenen recht zetten etc. Redelijk zwaar werk. Maar het ging best lekker. Tot...
Donderdag kreeg ik heel sterke pijnscheuten op de borst. Zo erg dat ik 112 belde voor advies. Ik moest gaan zitten en wachten op de ambulance. Lang verhaal kort; ik had geen hartaanval maar de spieren in mijn ribbenkas overbelast. Nooit geweten dat dat zó pijnlijk is!
Nu zijn we twee dagen verder en mijn conditie heeft een stevige knauw gehad. Ontzettend moe en slap ben ik weer.

Het lijkt erop dat Ruud gelijk had met de gedachte dat meteen 100% erg enthousiast is.
Voor mijn zelfvertrouwen is dit ook bepaald niet lekker. Ben vrijwel direct teruggedoken in de dip waar ik net aardig uit was.
Slaapapneu zet ècht je leven ondersteboven!