Geluid en droge mond

1
Het masker dat ik gebruik is Philips respironics Dreamstation en het full face masker large is van het merk F&P Simplus.Met dit appaaat heb ik 2 problemen:
1) daar ik door mijn mond adem, dus met een open mond slaap heb ik de het bakje gevuld met water en de stand op 5 geplaatst. Dat heeft helaas geen resultaat opgeleverd. Ook de slang wikkelen in een hoes heeft geen resultaat;
2) moeilijk kom ik in slaap en word ook vaak wakker door een fluitend geluid. Het plaatsten naar stand 2 heeft aanvankelijk goed geholpen, maar de laatste week hoor ik weer dat fluitend geluid. Dat is zeer irritant en kan hierdoor nier doorslapen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Re: Geluid en droge mond

2
Slapie schreef: 07 mei 2021, 14:11 2) moeilijk kom ik in slaap en word ook vaak wakker door een fluitend geluid. Het plaatsten naar stand 2 heeft aanvankelijk goed geholpen, maar de laatste week hoor ik weer dat fluitend geluid. Dat is zeer irritant en kan hierdoor nier doorslapen.
Het fluitende geluid wordt veroorzaakt door water in de uitstroomgaatjes in het masker. Die krijgen door het water een iets andere vorm, zeg maar als de spleet van een blokfluit. Als mijn masker begint te fluiten wrijf ik meestal even met een vinger langs die gaatjes. Dan is hij weer een tijdje stil. Helemaal geen waterbakje gebruiken zou volgens mij ook moeten werken, maar dan heb je die droge mond en keel weer terug.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: Geluid en droge mond

3
Dat is inderdaad het geval. Echter het wrijven over de gaatjes is een tijdelijke oplossing, want als het geluid weer begint word ik weer wakker of kan niet in slaap komen. Helemaal geen water gebruiken is vanwege de droge mond ook geen oplossing.

Re: Geluid en droge mond

4
Slapie schreef: 07 mei 2021, 15:37 Helemaal geen water gebruiken is vanwege de droge mond ook geen oplossing.
De oplossing is simpel: de verwarmde slang.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Geluid en droge mond

6
Deze krijg je alleen vergoed ofwel gratis verstrekt als jouw leverancier Westfalen Medical heet.

Soms vergoed een Zorgverzekeraar deze verwarmde slang als jouw behandelend arts deze voorschrijft, maar dan nog hoeft een Zorgverzekeraar deze nog niet te vergoeden.

Je hebt voor de Dreamstation de HT15 nodig.

H(eated)T(ube)15 mm doorsnee kun je bestellen bij diverse leverciers via het internet vanaf €60,00
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Geluid en droge mond

8
De verwarmde slag heb ik besteld, ontvangen en ook al gebruik. Het is fantastisch; ik hoor helemaal geen fluitend geluid of id meer. Wat ik wel nog heb is een droge mond, maar dat vind ik niet zo erg. Overigens gebuik ik Philips respironics Dreamstation en heb deze besteld bij Mediqtefa. De kosten worden betaald door mijn ziektekostenverzekering.