Re: Resmed perikelen

21
OK, dan is een ASV geen optie denk ik.
Ik heb nog geen bericht, maar ik wacht rustig af.
Voor ik met volgelaat ben begonnen zat ik op ongeveer totaal 1 en centraal 0,9.
Tel daar dan 1/3 bij op, dan is dat nog laag, of zie ik dat verkeerd.
Ik heb wat door de grafieken gebladerd en obstructief is weinig aanwezig.
Ik denk dat ik toch maar een band bestel, als dat een manier is om vol te houden dan moet het maar.
Momenteel voel ik nog wel de naweeën, onrustig, nerveus en moe.
Ik heb een benzo genomen (mijn redder in nood).
Ik probeer het een beetje van me af te zetten, eerst Medidis maar afwachten.

Re: Resmed perikelen

22
Wat bedoel je met een band bestellen? Wat voor band?

Trouwens werkt jouw linkerhartkamer voor minder dan 45 %? Zo niet, dan is een ASV gewoon toe te passen, tenzij de arts anders beslist, maar wellicht heb je die helemaal nog niet nodig.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed perikelen

23
Met een band bedoel ik dus een hoofdband, dit om te proberen bij de p10
Ik vraag me af waarom (ondanks de lek) ik me lekker voel met de P10.
Is het dan zo'n groot issue om daarmee door te gaan.
Op een gegeven moment was de AHI zo laag dat die derde meer kwa aantal weinig uit zou maken.
Maar met band en misschien de p30i zou ik toch dezelfde resultaten halen?
Ik heb ook aangegeven bij Medidis waarom ze er voor kiezen meteen maar een nieuw masker te leveren, waarom geen proefmaskers, ik ben er nu wel achter dat een duur test meerwaarde zou hebben.

Re: Resmed perikelen

25
Even een tussentijdse update, (er zijn nog ontwikkelingen gaande).
Mijn P10 ligt nog altijd op mijn nachtkastje, een fijn ding, helaas met wat gebreken.
Ik heb weer een paar nachten geslapen met de F30. Ik heb geprobeerd hem soepel af te stellen, maar wel op een manier dat ie vrij lekdicht zit met makskerpas.
De score, 's zijn wisselend maar niet hoog, wel lekt hij bij mijn kin en dat kan ik niet oplossen.
Het is net of de uitsparing voor de mond te krap is. Het voelt alsof ik bij het masker langs kwijl, daardoor ook telkens de neiging het vocht weg te vegen, maar wat er dus niet is.
De angst voor mijn hart blijft ook aanwezig.
Ik voel me er ook minder uitgerust mee. Dat heeft me doen besluiten niet weer voor volgelaat te gaan.
Ik had een mail gestuurd waarop niet geantwoord is. Daarna gebeld met de verstrekkers van de apparatuur. Na mijn klacht aangehoord te hebben, doorgestuurd naar mobiele medewerker welke aangaf wel een P30i te willen sturen. Dat is meer dan een week geleden, maar ik ga er van uit dat het goedkomt.
Ondertussen heb ik zelf 3 stuks kinbanden bij Ali.... besteld en heb een dreamwear doppenkussentje gekocht (gelukkig heb ik gewacht met de kliko 😄).
Nu komt het mooiste, al twee nachten zonder rode smiley geslapen en met lage AHI!
Dus het kan wel! Hierbij moet ik Ruud ook even bedanken want ik heb de druk iets verhoogd waardoor het gevoel niet aanwezig is om de mond open te doen.
Ik ben blij, en wat een vrijheid met die slang boven op het hoofd. Deze dingetjes maken het prettig om het slapen met een compressor vol te houden.
Maar eens kijken wat de toekomst nog brengt.
Groetjes.

Re: Resmed perikelen

26
Ik slaap prima met de P10. Ik heb de eerste 3 maanden geslapen met een faceformer in mijn mond en zo mezelf aangeleerd om mijn mond dicht te houden. Nu al enkele jaren zonder. Aanrader.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

modedit RuudJ: Link naar Faceformer toegevoegd
Gestart met een AHI van 63,6. ResMed Airsense 10 Elite met Resmed Mirage FX Nasal mask. Resmed P10. Ahi onder de 1 nu met resmed p10.

Re: Resmed perikelen

27
Dag Rkirpest, bedankt voor je reaktie!
Je hebt mijn interesse gewekt voor die faceformer ik had er nog nooit van gehoord.
Kun jij hierdoor volledig met de P10 slapen zonder dat de mond opengaat?
Bij mij is dat minimaal en het suist tussen de lippen door. (mijn vrouw heeft me gefilmd 😁).
In ieder geval bedankt dat je me er attent op maakt, ik ga me er in verdiepen. 👍
Het masker de P30i is binnen, en ik zeg het maar meteen, wat een fijn masker!
Ondertussen van mijn Chinese vrienden drie verschillende kinbanden binnen gekregen, paar euro per stuk, en zo kan ik uitzoeken wat me goed bevalt.
Afgelopen nacht met het eerste kinbandje en de P30i geslapen. Flinke nacht gemaakt en vanmorgen twee groene smiley, 's. AHI 1.2, tot AI 0.2. CA 0.2. Ik denk dat de conclusie duidelijk is.
Dit wordt hem dus, ik ben blij dat Medidis toch nog een masker wou sturen, trouwens alle lof voor de medewerker op pad, zeer vriendelijke man die goed meedenkt. 👍
Ik ga me even verdiepen in die faceformer, nogmaals dank voor de tip.

Re: Resmed perikelen

28
De Faceformer heeft voor mij gewerkt. Ik heb hem enkele maanden ingedaan samen met de P10. Ik had eigenlijk verwacht dat ik die combinatie voor euwig nodig had. Maar toen ik na een maandje of drie zonder faceformer ging slapen bleef mijn mond gesloten. Dat bevesigt mijn vrouw ook. En dat terwijl ik mijn hele leven met veel kabaal met en mijn mond open heb geslapen. Ik ben nu al enkele jaren erg stil.

Een nadeel van de P10 vind ik de korte levensduur van de bandjes en de hoge prijs van de bandjes. Ik gebruik er 3 a 4 per jaar. Als de de rek uit de bandjes is gaat hij iets lekken. Of ik moet hem zo strak aantrekken dat ik hoofdpijn krijg. Ook met de clipjes er op. Mijn laatste bandje zit er al wel behoorlijk lang op overigens.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk


Gestart met een AHI van 63,6. ResMed Airsense 10 Elite met Resmed Mirage FX Nasal mask. Resmed P10. Ahi onder de 1 nu met resmed p10.

Re: Resmed perikelen

29
Ja, de bandjes, daar zeg je wat.
Kun je bij je verstrekker geen extra bandjes krijgen? Moet je ze zelf dan betalen?
Het is eigenlijk van de zotte, want wat stelt zo, n ding nou voor.
Die klemmetjes vind ik ondingen, schieten bij mij zo los, mijn vrouw heeft de bandjes met naald en draad iets ingekort, zo zitten ze weer strak.
Ik heb nog wel een tip voor schoonmaken. Ik heb een goedkoop ultrasoon apparaatje, zo, n plastic bakje voor brillen e.d. Daar doe ik warm water met groene dreft afwas in en ik laat het maskertje een paar uur trillen. Ik heb het idee dat het filtertje daardoor ook weer toegankelijker word.
Groetjes.

Re: Resmed perikelen

30
Bij deze meld ik dat het momenteel goed gaat met de cpap en mij.
Sinds ik weer met neusdoppen slaap en een hoofdbandje heb ik geen rode smiley meer gehad.
De AHI is zelfs al een keer 0.0 geweest.
De P30i is een goed masker en ik sluit de P10 ook wel eens aan. De resultaten zijn ongeveer vergelijkbaar en altijd omstreeks 1 apneu.
Zijdelinks ben ik nu met de faceformer aan het oefenen, ik wil gewoon eens kijken of dat net zoals bij Rkirpest ook kan leiden tot het slapen zonder kinband.
Mocht dat niet zo zijn dan vind ik het ook niet erg, het kinbandje is niet zo groot en ik ben al gewend.
Belangrijker is dat ik me de meeste dagen goed voel.

Re: Resmed perikelen

31
Goedemorgen allemaal.
Ik wil even een update geven van de Faceformer.
Door forumlid Rkirpest ben ik geattendeerd op dit hulpmiddeltje.
Ik ben intensief met dit ding gaan oefenen, maar dan niet op de manier zoals beschreven wordt.
Ik gebruik de omgekeerde fopspeen als ik tv kijk want anders kost het me veel te veel tijd, ik ga echt niet twintig minuten rechtop zitten oefeningen te doen, dan had ik hem denk ik meteen aan de kant gegooid.
Ik doe hem dus in als we tv kijken 's avonds en het enige wat ik doe is aanspannen en ontspannen.
Natuurlijk niet elke avond, maar probeer het wel vaak te doen.
Het effect is dat ik voel dat de lippen wat meer (spanning) krijgen, beter kan ik het niet uitleggen.
Maar wat ik wil zeggen is dat ik nu dus al zonder kinband slaap. Een enkele keer kan het mij nog ontkomen maar praktisch elke morgen een groene smiley.
Mijn instellingen heb ik iets veranderd want ik vind het filter van de P30i dermate obstructief dat de airsense zonder EPR te zwaar uitademt. Met de P10 kan ik wel op volledig cpap slapen.
Mijn huidige instelling is dus nu gewijzigd in: EPR op standje 3 (mini bipap), druk iets verhoogd naar 7.8, slang op 24 gr, en water op 4.
Momenteel schommelt de AHI rond 0.6 tot 1, daar ga ik niet meer om sleutelen.
Dus Rkirpest, nogmaals bedankt :+1: , en dat allemaal dankzij het forum natuurlijk!
Iedereen nog een prettige dag.

Re: Resmed perikelen

33
Dag Henk,

ik heb je hele draad gelezen, boeiend en tegelijkertijd herkenbaar.

Ik reageer nu omdat jou profiel foto mij triggert.
Die foto is van een bipap (ResMed AirCurve 10)

Maar welke ResMed machine heb jij nu?

De AirCurve 10 VAuto?
of De AirCurve 10 CS Pacewave ?
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Resmed perikelen

34
Dag Neuteboom,

De machine is een Aircurve 10 CS Pacewave ASV, ik heb er nu zelfs twee.
Dat plaatje was een beetje creativiteit van mij in paint shop pro ;)
Wat de ASV betreft, ik slaap er toch stukken beter mee dan de Cpap, ook voel ik me smorgens fitter als ik uit bed stap.

Re: Resmed perikelen

35
Henk22 schreef: 18 nov 2021, 14:18 Dag Neuteboom,

De machine is een Aircurve 10 CS Pacewave ASV, ik heb er nu zelfs twee.
Dat plaatje was een beetje creativiteit van mij in paint shop pro ;)
Wat de ASV betreft, ik slaap er toch stukken beter mee dan de Cpap, ook voel ik me smorgens fitter als ik uit bed stap.
2?? hoe... of heb jij er zelf 1 aangeschaft?

Wat is het verschil tussen de AirCurve 10 CS Pacewave ASV en de Aircurve 10 VAuto?
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Resmed perikelen

36
neuteboomg schreef: 22 nov 2021, 13:34 Wat is het verschil tussen de AirCurve 10 CS Pacewave ASV en de Aircurve 10 VAuto?
De VAuto is gewoon bilevel met automatische EPAP.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Resmed perikelen

37
Ik heb er inderdaad zelf twee aangeschaft.
De amplitude van mijn ademflow was erg wisselend.
normale ademteugen werden afgewisseld met teugen van lage inname.
Ook zeer rommelige grafieken met pieken en dalen.
Zie ook mijn topic viewtopic.php?t=13998
Ik was geraakt door dat dit nooit aan mij kenbaar is gemaakt door de verstrekkers van de apparatuur.
door veel lezen en kennis opdoen heb ik de gok genomen en op marktplaats een ASV gescoord.
Mijn eerste nacht was een openbaring, ik heb gejankt, zo goed voelde ik mij.
Ik heb kontakt opgezocht en meteen nog een gekocht.
Ik wil hier nog wel eens benadrukken dat ik echt, maar dan ook zeker, met dit apparaat geholpen ben.

Re: Resmed perikelen

38
persluchtpiraat schreef: 22 nov 2021, 14:01
neuteboomg schreef: 22 nov 2021, 13:34 Wat is het verschil tussen de AirCurve 10 CS Pacewave ASV en de Aircurve 10 VAuto?
De VAuto is gewoon bilevel met automatische EPAP.
hmmm thxs, het begint al te dagen.
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Resmed perikelen

39
RuudJ schreef: 14 jun 2021, 14:18 Een ASV kan alleen niet, althans wordt afgeraden, als de linkerhartkamer voor minder dan 45 % werkzaam is. Uit Resmed onderzoek is gebleken dat er dan 2 tot 3 % meer kans op vroegtijdig overlijden bestaat door het gebruik van de ASV.
Waardoor komt dit, kan iemand dit op een simpele manier uitleggen?

Re: Resmed perikelen

40
kdejaeger schreef: 27 mei 2022, 20:13 Waardoor komt dit, kan iemand dit op een simpele manier uitleggen?
Het is een statistisch resultaat, de werkelijke reden voor de uitkomst van het SERVE-HF onderzoek is nooit verduidelijkt.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i