Vervuiling pap apparatuur

1
Ik wil hier graag laten weten dat ik na jaren hoesten en maanden lang misselijk worden door gebruik van de cpap en de berichtgeving van de laatste weken de stoute schoenen heb aangedaan en mijn apparaat verder ben gaan onderzoeken!
Ik heb het helemaal open geschroefd en stond wel een beetje versteld wat ik daar tegen kwam!!!
Zie foto’s
Ik heb dit ook al naar leverancier en ziekenhuis door gestuurd.
Bijlagen

Re: Vervuiling pap apparatuur

6
Frans, dus dit is een verouderd apparaat wat jij dus nu niet meer in gebruik hebt?

Welk merk heb je nu dan? Dat mag je wel hier noemen hoor, daar is het forum ook voor.

Sowieso vroeg ik het niet omdat dit apparaat op de foto zo vies is, maar ook omdat ik het model niet ken en ik deze in die 10 jaar hier nog niet ben tegengekomen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Vervuiling pap apparatuur

7
Frans, voel jij je nog steeds beroerd en misselijk?

Heb je dit jouw leverancier of arts ook laten weten?

Is de therapie bij jou wel werkend en is de cpap wel goed afgesteld vraag ik mij dan ook af?

Wat is de ahi per uur bij jou?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Vervuiling pap apparatuur

10
Frans, even voor de duidelijkheid.
  • Het apparaat wat je tot en met afgelopen weekend hebt gebruikt is dus een Philips System One (en waarschijnlijk geen All in One) en heb je die de laatste 5 jaar gebruikt dus zeg vanaf 2016 tot en met afgelopen weekend?
  • Klopt dit, wat ik geschreven heb?
  • Heb je van dit apparaat wel regelmatig (om de drie of zes maanden) in die vijf jaar de filters verschoond, of heb je dit nog nooit gedaan?
  • Kreeg je überhaupt filters van je leverancier of wist je niet dat dit kon en dat je het apparaat regelmatig van nieuwe filters moest voorzien?
  • Dan de volgende vraag. Het apparaat wat je hebt opengeschroefd, heb jij die nog in bezit of moest je deze afstaan aan jouw leverancier?
  • Kon je zien of er beschadigingen aanwezig waren in de Foam laag die in dit apparaat zou moeten zitten?
  • Welk merk cpap heb jij voor dit apparaat in de plaats gekregen, ook een Philips of soms een ander merk?
  • Kun je aangeven wat je dan nu hebt, naam, type?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Vervuiling pap apparatuur

11
Ruud
Alles wat je schrijft klopt.

Zeer geregeld filters schoongemaakt cq vervangen
Er waren geen zichtbare gebreken aan het apparaat
Dit heb ik idd moeten inlevereren bij leverancier.
Mijn nieuwe apparaat is een resmed 10 air als ik het goed heb.

modedit RuudJ: Resmed AirSense 10 zal het dan zijn!

Re: Vervuiling pap apparatuur

12
RuudJ schreef: 29 jun 2021, 13:22 Welk merk heb je nu dan? Dat mag je wel hier noemen hoor, daar is het forum ook voor.
Dit is een 50 series System One van Philips Respironics. Waarschijnlijk REF 550P of 450P. En inderdaad zijn die aardig verouderd.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Vervuiling pap apparatuur

17
Hoezo doen ze moeilijk over een antieke 50-series System One die ze toch al hebben vervangen. Die gaan ze echt niet opnieuw uitzetten.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i