Uitslag Watchpat

1
Hoi allemaal,

Ik heb een tijd niets geplaatst, maar ik heb al een aantal jaren last van chronische vermoeidheid en ben erg zoekende naar de oorzaak hiervan.

Nu kreeg ik op mijn vorige post een advies om met de watchpat te gaan slapen. Dit heb ik gedaan (in de bijlage is de uitslag te zien). Nu ben ik benieuwd of hieruit af te leiden is of ik UARS heb. In deze nacht had ik een AHI van 2.1 en een RDI van 10.6. Dit is beide niet hoog volgens mij. Het is mij voor de rest nog niet heel duidelijk waar ik op moet letten.
Zou UARS een reden kunnen zijn dat ik zo vermoeid ben?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Curlien

Re: Uitslag Watchpat

2
Wat altijd typisch is, is dat er verschil zit in de verdeling non-REM pRDI en REM-pRDI. Tijdens non-REM zie ik in uw rapport 9.1 en tijdens REM een aanmerkelijke stijging naar 15.3

Dit geeft aan dat er iets niet pluis is, ten minste tijdens REM. REM is ook de periode dat we het meest vatbaar zijn voor obstructie/vernauwing omdat we dan het meest verlamd zijn.

Het is zeker zinvol om dit te behandelen met CPAP / BiPAP.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Uitslag Watchpat

3
Bedankt voor de reactie!

Is het gewoon een kwestie van trial and error met de CPAP/BiPAP?
Of zou ik in de gegevens van Oscar kunnen terugzien of mijn vermoeidheid verklaard kan worden door iets wat er 's nachts niet goed gaat? Bijvoorbeeld in de flowcurve?

Alvast bedankt!

Re: Uitslag Watchpat

4
U gebruikt nu CPAP? Graag een volledige beschrijving van de apparatuur.

Heeft u de WatchPAT gebruikt met CPAP of zonder CPAP?
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i