Medidis

1
Hallo allemaal,
Ik ben zwaar ontevreden over Medidis.
Vroeger kwam er van Tefa elk jaar een monteur langs om het apparaat te testen, maar van Medidis hoor ik niets.
Ze hebben op geen enkel moment de moeite genomen om mij in te lichten dat ik een mogelijk kankerverwekkende cpap gebruik.
Wanneer ik vraag om nieuwe filters en een nieuw masker, dan moet ik eerst wachten totdat er een vol jaar voorbij is.
Nu mocht ik eindelijk een maand geleden een nieuw P10 masker aanvragen. Vandaag bel ik waar de levering blijft en krijg ik te horen: Niet op voorraad en we weten ook niet wanneer wel. Ik mag wel kiezen voor een Opus masker. Maar volgens mij is dat hetzelfde masker wat mij 8 jaar geleden geprobeerd is aan te smeren met van die harde neusdoppen.

Vraag: Ik kan per 1 januari overstappen naar een nieuwe zorgverzekering. Is er bekend welke zorgverzekering niet met Medidis samenwerkt? En krijg ik bij een nieuwe zorgverzekering ook een nieuwe (gezonde) cpap?
Gr, Martijn

Re: Medidis

2
pinguin schreef: 03 dec 2021, 10:32 Maar volgens mij is dat hetzelfde masker wat mij 8 jaar geleden geprobeerd is aan te smeren met van die harde neusdoppen.
Inderdaad, dat heb ik wel eens eerder gelezen. Sowieso een maskerontwerp van zeker 10 jaar oud, check de datum van de video:
pinguin schreef: 03 dec 2021, 10:32 En krijg ik bij een nieuwe zorgverzekering ook een nieuwe (gezonde) cpap?
Bij Westfalen krijg je vast en zeker een ResMed met verwarmde slang :)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Medidis

3
Martijn, alweer een tijdje geleden hé!

De tijd dat men langs komt is al eigenlijk voor het Corona tijdperk voorbij en nu met Corona al helemaal. Jouw vraag over een andere Zorgverzekeraar kan ik als volgt beantwoorden.

Kijk eerst eens bij jouw huidige Zorgverzekeraar of deze meerdere leveranciers onder contract heeft staan. Vaak is dit het geval en kun je bij een andere leverancier vragen of jij bij hun als klant kan komen. Je krijgt dan vaak een formulier toegestuurd, die je moet invullen en vervolgens naar je huidige leverancier moet sturen. Deze moet het formulier verder aanvullen en of naar jou terug sturen of direct naar je nieuwe leverancier.

Bij je nieuwe leverancier kun je dan je wensen kenbaar maken en worden de spullen geleverd. Dan komt er daarna een moment dat de oude spullen, cpap met bevochtiger en stroomadapter, worden opgehaald of dat je deze in een retour doos moet terugsturen. Hou de SD kaart achter, dat zijn jouw persoonlijke medische gegevens.

Wil je dan toch van Zorgverzekeraar veranderen dan moet dat per 31 december geregeld zijn en ik geloof voor eventuele Aanvullende verzekeringen per 31 januari 2022, maar kijk dat zelf goed na. Kijk vooral bij je nieuwe Zorgverzekeraar welke leveranciers deze onder hun contract hebben staan. Niet dat je dan weer met Medidis te maken krijgt. Weet dat Medidis is overgenomen door Vitalaire, maar dat zij beiden wel zelfstandig blijven voortbestaan, hoewel er op administratief gebied nu wordt samengewerkt in Lelystad, waar nu ook Vitalaire zijn Hoofdvestiging heeft.

Na wijziging van Zorgverzekeraar ontstaat dezelfde situatie als eerder beschreven als wijziging van Leverancier.

Hopelijk kun je hiermee uit te voeten?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Medidis

4
pinguin schreef: 03 dec 2021, 10:32 Vraag: Ik kan per 1 januari overstappen naar een nieuwe zorgverzekering. Is er bekend welke zorgverzekering niet met Medidis samenwerkt? En krijg ik bij een nieuwe zorgverzekering ook een nieuwe (gezonde) cpap?
Je kan sowieso van leverancier wisselen als je niet tevreden bent. Gewoon contact opnemen met een andere leverancier en vragen of je mag overstappen. Zij regelen het papierwerk. Wisselen van zorgverzekeraar is daarvoor niet nodig.
Ik heb dit forum verlaten.