Voorstellen en een vraag over mra

1
Hallo, ik heb ook een MRA gekregen, moest vooraf een contract tekenen dat ik hun niet aansprakelijk stelde als ik kaakproblemen kreeg of losse tanden/kiezen, wat ik op zich al vreemd vond. Na twee dagen had ik al vreselijk pijn aan de linkerkant, kon mijn mond niet eens meer normaal openen laat staan normaal eten. Twee dagen niet gebruikt toen was de pijn weg en dacht moet het toch weer proberen en ja hoor wederom vreselijke pijn en niet meet de kiezen op elkaar kunnen plaatsen ook niet na het bijten op de spiertrainer. Pijn weten te verlichten met paracetamol, begrijp niet dat ze dit niet van tevoren melden. Na al deze meldingen gelezen te hebben denk ik dat dit bitje bij mij ook zeer zeker in de prullenbak belandt.

Re: Voorstellen en een vraag over mra

2
Welkom Hier. Vraag over je mra. Is deze al aangedraaid of moet dit nog gebeuren?

Ook is er van te voren met een endoscoop bij jou gekeken of een mra wel zou werken? Dus onder een lichte roes via een neusgat met een camera gekeken of de blokkade zichtbaar was en of dit met het naar voren brengen van de onderkaak ook opgelost kon worden?

Hoe hoog was de AHI bij de slaaptest?

Is er met jou over gesproken dat een Cpap ook een optie was?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Voorstellen en een vraag over mra

3
Hoi Ruud,
Heb de beugel net, er is totaal niet gekeken via de neus er zijn kaak foto’s genomen en er is in mijn mond gekeken dat was het. Vervolgens zijn er afdrukken genomen en de beugel is gemaakt. Deze is in de mond geplaatst en dat was het, twee weken wennen en vervolgens opdraaien. Als ik daar al aan denk krijg ik nog meer kriebels vanaf dag ik of moet ik zeggen nacht 1 pijn maar was inderdaad na een uur weg, dag 2 vreselijke pijn kon me tanden niet meer op elkaar krijgen en de rest is te lezen in vorige verslag. Zkhs gebeld, konden mij niet helpen meneer vh bitje zou me gisteren terugbellen heeft de lieve man niet gedaan 😡 ik stop 15 keer in een uur met ademhalen dus vonden ze dit de oplossing 🙈
Gr.Willy

Re: Voorstellen en een vraag over mra

4
Willy, daar was ik al bang voor. Dus men heeft jou niet ingelicht dat een cpap ook een oplossing kan zijn? Heeft een KNO arts jouw behandeld of ook een longarts?

Woon je in België of gewoon hier in Nederland?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Voorstellen en een vraag over mra

5
Hoi Ruud,
Ik woon in Nederland, ik liep al bij een longarts maar niet voor slaapapneu. De huisarts heeft mij een slaaptest laten doen omdat ik klaagde over maar vermoeid zijn en ‘s nachts benauwd wakker worden.
Uit de slaaptest bleek dat ik apneu had. Toen is t balletje gaan rollen, ik wist van een zuurstof apparaat want ook deze is in mijn familie aanwezig, maar wilde dit niet. Overigens is hier niet met mij over gesproken door het slaap advies centrum in het ziekenhuis, het eerste wat ze zeiden dat de meeste mensen baat zouden hebben bij een bitje en dat leek mij beter dan zo’n heel masker omdat ik een buikslaper ben en mijzelf niet zag met al die apparatuur op/om mij, leek mij vreselijk.
Overigens ben ik niet meer benauwd ‘s nachts.

Gr. Willy