Re: Eerste afspraak met Vivisol, tips gevraagd

2
1) Vraag om een ResMed apparaat. Anders krijg je mogelijk een Dreamstation 2. Deze werkt niet met OSCAR.

2) Wat ResMed betreft: Vraag een Airsense type "AutoSet" of "Autoset for Her." De types "Elite" (klinkt chique maar is een inferieur model) zijn minder flexibel inzetbaar en type "CPAP" (volledige naam Airsense 10 CPAP, lekker verwarrend) heeft geen data op de SD kaart voor OSCAR, dus dan zit u in het duister. Controleer het modelnummer achterop de sticker van het apparaat met deze lijst

2) Vraag om een verwarmde slang. Dat is eigenlijk geen overbodige luxe. Bijv. leverancier Westfalen leveren ze die sowieso standaard.

3) Informeer u over welke maskers er zijn en hoe oud ze zijn. dit Youtube kanaal heeft voor elk masker een video, ongeveer op chronologische volgorde. Leveranciers willen nog wel eens maskers van 10 jaar oud "afzetten" maar omdat er elk jaar betere maskers op de markt komen (de techniek is nog niet uitontwikkeld) is dat niet noodzakelijk in uw belang.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Eerste afspraak met Vivisol, tips gevraagd

5
Ik doe het al jaren via me telefoon met dreammapper dan naar oscar, maar moet bekennen dat een it man van mijn toenmalige werkgever dat voor elkaar heeft gekregen, ik weet zelf niet hoe maar het werkte, nu niet meer want kleinzoon vond het nodig om zijn beker leeg te kieperen op mijn laptop, gister nog poging gedaan maar laptop zegt doe het zelf maar ik blijf lekker slapen, was trouwens w10 weet niet of het op w11 werkt
Al is de apneu nog zo snel de cpap achterhaald hem wel.

Re: Eerste afspraak met Vivisol, tips gevraagd

6
Het lijkt mij zeer sterk dat de dreamstation 2 werkt met Oscar. Sowieso is deze net op de markt in Nederland en is zwart van kleur en de dreamstation 1 is wit van kleur.

Bovendien ken ik de medewerker van het Oscar ontwikkelteam in Nederland heel goed en ik weet dat de Dreamstation 2 zeer moeilijk te hacken is en dat dit nog niet gelukt is.

Weet je del zeker dat je de Dreamstation 2 van Philips in huis hebt? Hij moet zwart van kleur zijn.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eerste afspraak met Vivisol, tips gevraagd

7
Dan heb ik mij idd vergist ik heb een witte uit de tweede serie ik ging er van uit dat dat de 2 was, neem mij niet kwalijk voor mijn domheid, ik trek mijn woorden terug. Hoe kom ik nu aan mijn gegevens nu mijn laptop stuk is moet ik dan elke keer mijn sd kaart in de laptop van mijn vrouw stoppen als ik daar oscar op zet? Vind dat erg omslachtig omdat ik geheid vergeet om hem weer in de dreamstation te doen
Al is de apneu nog zo snel de cpap achterhaald hem wel.

Re: Eerste afspraak met Vivisol, tips gevraagd

9
RuudJ schreef: 08 jan 2022, 09:43 Bovendien ken ik de medewerker van het Oscar ontwikkelteam in Nederland heel goed en ik weet dat de Dreamstation 2 zeer moeilijk te hacken is en dat dit nog niet gelukt is.
Zou het niets iets zijn voor de apneuvereniging (het is ten slotte een patiëntenvereniging) om in overleg te treden met Philips? Als er iets belangenbehartiging zou zijn dan is dit het wel.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Eerste afspraak met Vivisol, tips gevraagd

10
PLP, een patiënten vereniging, met zo'n 9500 leden en die hoofdzakelijk uit zo'n 100 vrijwilligers bestaat, heeft Apneu in Nederland op de kaart gezet bij artsen/verpleegkundigen.

De ApneuVereniging heeft ervoor gezorgd dat de fabrikanten (wel tegen hun zin) via de leveranciers hun software te koop aanbied en die leveranciers willen ook geen medewerking verlenen aan het installeren van de software en het oplossen van eventuele problemen en zij verwijzen dan ook vaak naar de ApneuVereniging voor die hulp, daar wij als AV dit voor elkaar hebben gekregen.

Echter wij hebben echt niet zoveel 'macht' om zo'n concern als Philips er toe te bewegen om de encryptie van de sd kaart op te heffen, hoewel we dit wel graag zouden willen.

Dat men dit zo zwaar heeft beveiligd is al een teken aan de wand, dat men het sowieso al niet eens was met de succesvolle hack van de data van alle voorgaande Philips gegevensdragers door Mark Watkins de ontwerper van SleepyHead, nu onder de naam Oscar voortgezet.

Het is dus zo, dat de Dreamstation 2 zelfs niet eens is uit te lezen met de Software Encore Basic of Encore Pro de officiële software die men in slaapcentra gebruiken.

Het is dus helaas een spel tussen de Fabrikant en de Hackers om ook deze sd kaart te hacken. De tijd zal, denk ik, ook wel komen dat fabrikanten hun apparatuur zonder gegevensdragers zullen gaan uitvoeren. Men zal altijd wel proberen om dwars te blijven liggen met het verkrijgen van de gegevens waar wij als rechtstreekse belanghebbende recht op hebben. Mark Watkins is dit toentertijd wel gelukt.

Inleiding
SleepyHead is een open-source stuk software (gratis) voor slaapapneupatiënten dat het product is van duizenden uren van hacking en ontwikkeling door een eenzame Australische ontwikkelaar genaamd Mark Watkins, die duizenden slaapapneupatiënten geholpen heeft de controle over hun behandeling terug te nemen van overbelaste en te weinig investerende artsen.
De software geeft patiënten toegang tot de slaapgegevens die al worden gegenereerd door hun CPAP-machines, maar blijft over het algemeen ontoegankelijk, verborgen door DRM en eigen gegevensformaten die alleen kunnen worden gelezen door geautoriseerde gebruikers (artsen) met bedrijfseigen software die patiënten vaak niet kunnen kopen, gebruiken of downloaden.
SleepyHead en gebruikersforums zoals CPAPtalk.com en ApneaBoard.com hebben patiënten in staat gesteld fabrikanten van medische apparaten te omzeilen, die liever hadden dat de software helemaal niet bestond. Fabrikanten van medische apparatuur vochten in 2015 om een ​​vrijstelling van de Digital Millennium Copyright Act te voorkomen om hacking te legaliseren door patiënten die toegang wilden hebben tot hun eigen gegevens, maar een vrijstelling werd verleend, waardoor SleepyHead en dergelijke software werden gelegaliseerd.
Bron: Vice.com, Jason Koebler
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Eerste afspraak met Vivisol, tips gevraagd

11
RuudJ schreef: De ApneuVereniging heeft ervoor gezorgd dat de fabrikanten (wel tegen hun zin) via de leveranciers hun software te koop aanbied
Dat is een geweldige verdienste, maar je moet niet op je lauweren blijven zitten maar toekomstgericht zijn. Regeren is vooruitzien, zo zegt men, en dat is hier ook van toepassing. En natuurlijk het probleem in het vizier houden, u zegt al zelf "tegen hun zin" en dat is op zich toch al buitengewoon kwalijk dat de leveranciers zo'n houding aannemen?
RuudJ schreef: en die leveranciers willen ook geen medewerking verlenen aan het installeren van de software en het oplossen van eventuele problemen en zij verwijzen dan ook vaak naar de ApneuVereniging voor die hulp, daar wij als AV dit voor elkaar hebben gekregen.
Dat is toch eigenlijk niet eens het vermelden waard? Je krijgt bij Microsoft ook geen assistent toegewezen als je ongeveer 110 euro neer hebt gelegd voor hun krakkemikkige besturingssysteem?
RuudJ schreef: Echter wij hebben echt niet zoveel 'macht' om zo'n concern als Philips er toe te bewegen om de encryptie van de sd kaart op te heffen, hoewel we dit wel graag zouden willen.
Ik vraag niet om "macht" of om wonderen of toverspreuken. Ik vraag om een inspanning, binnen het de mogelijkheden die er zijn. Kijk, als de vereniging haar standpunt is dat er een capaciteitsprobleem is dat verhindert om deze kwestie op te pakken, dan zijn we al een stap verder. Dan kan ik daar genoegen mee nemen, of het aanhangig maken bij de ALV.
RuudJ schreef: Dat men dit zo zwaar heeft beveiligd is al een teken aan de wand, dat men het sowieso al niet eens was met de succesvolle hack van de data van alle voorgaande Philips gegevensdragers door Mark Watkins de ontwerper van SleepyHead, nu onder de naam Oscar voortgezet.

Precies daarom! Het is een teken aan de wand. Verzamel een werkgroep, neem een standpunt in, bezin je op de mogelijkheden. Het is nu tijd om wakker te worden! Vergeef me als dit een verkeerde perceptie van mij is, maar ik vind de passieve houding merkwaardig, en ook tegengesteld met artikel 2 van de statuten van de vereniging die ik hieronder citeer:
Artikel 2
  1. Het doel van de vereniging is:
    1. het behartigen van de belangen van haar leden;
    2. het bevorderen van tijdige en adequate diagnose en behandeling van het slaap-
      apneusyndroom;
    3. het verbreden van de kennis omtrent het slaapapneusyndroom bij het publiek en
      bij de professionals;
    4. het verrichten van alle verdere handelingen die met het vorenstaande in de ruimste
      zin verband houden en daartoe bevorderlijk kunnen zijn.
Het behoud van de mogelijkheid om zelfstandig data van de machines in te zien is in het belang van de leden (1a). Of neem een standpunt in waar het tegendeel wordt gesteld.

Het behoud van de mogelijkheid om zelfstandig data van de machines in te zien is bevordert de behandeling van het slaap-
apneusyndroom (1b) in sommige gevallen die we hier o.a. op het forum zien, omdat de behandeling van deze mensen niet nauwlettend genoeg wordt gevolgd door hun behandelende artsen. Of neem een standpunt in waar het tegendeel wordt gesteld.

Het behoud van de mogelijkheid om zelfstandig data van de machines in te zien is bevordert het verbreden van de kennis omtrent het slaapapneusyndroom bij het publiek en bij de professionals (en de patiënten zelf natuurlijk). Of neem een standpunt in waar het tegendeel wordt gesteld.

Lid 1d volgt uit deze drie voorgaande stellingen. Of neem een standpunt in waar het tegendeel wordt gesteld.

Dus ja, ik zou een officieel standpunt van de vereniging waarderen in deze. Hierbij mijn nederige verzoek, voor de belangen van onze 9500 leden.
RuudJ schreef: Het is dus helaas een spel tussen de Fabrikant en de Hackers om ook deze sd kaart te hacken
Dat is dus een defaitistische houding die ik ter discussie stel.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i