Even voorstellen

1
Hoi allemaal,

ik zal mij even voorstellen. Ik ben Bernd en ben 38 jaar. Na veel klachten van mijn vrouw over mijn slaapgeluiden toch maar eens een afspraak gemaakt. En na onderzoek is er bij mij slaapapneu uit gekokmen. Gemiddeld 31 stops per uur, dus onder de categorie zeer ernstig geschaard. Sinds iets meer dan een week heb ik een resmed airsense 10 op mijn nachtkastje staan. Moet zeggen dat het nog wel erg wennen is, vooral het slapen met de slang, ik mag nog wel eens omdraaien in mijn slaap van linkerzij naar rechterzij. Maar moet zeggen dat het op zich weinig tot geen problemen geeft. Gemiddeld nu 1 ademstop per uur, dus een behoorlijk verschil.

Waar ik nog wel aan moet wennen, is het feit dat ik nu soms het idee heb dat ik vermoeider wakker wordt dan daarvoor. Maar de tijd zal het leren.

Re: Even voorstellen

2
berndvos schreef: 18 jan 2022, 16:45 Waar ik nog wel aan moet wennen, is het feit dat ik nu soms het idee heb dat ik vermoeider wakker wordt dan daarvoor. Maar de tijd zal het leren.
Sommige mensen springen over het hek (superman fase) andere klimmen onder het hek (een dip na een paar weken).

Als de vermoeidheid blijft aanhouden kan het zijn dat Of er Flow Limitation blijft bestaan (valt niet onder AHI maar je wordt er wel moe van ) of je lichaam reageert slecht op de ademweerstand van CPAP. In beide gevallen is dan BiPAP de uitkomst. Dus kijk het aan, er zijn altijd oplossingen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Even voorstellen

3
Welkom Bernd, heb je dit bericht al eens gelezen? Het gaat over Hormonen en het artikel legt een beetje uit wat apneu met je lichaam doet. Misschien wordt het dan wat meer duidelijk waarom je nu zo vlak na de start nog vermoeider bent dan voor de start. Geef het de tijd....

Sterkte en succes.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Even voorstellen

4
RuudJ schreef: 18 jan 2022, 20:41 Geef het de tijd....
Dat was ik ook zeker van plan. Als ik ergens aan begin, wil ik niet te snel opgeven. In het artikel dat je deelde wordt ook gesproken over neurotransmitters, en daar zit sowieso al een probleem bij mij, ik heb al van kinds af aan ADD, welke dus hierop ook een wisselwerking kunnen hebben. Maar opgeven is op dit moment nog niet aan de orde.