MyAir geen gegevens na 9 dagen.

1
Goedemiddag.
Ik heb 3 maanden een Dreamstation gebruikt, nu sinds 1,5 week een Resmed Airsence 10.
Op de eerste dag heb ik alle gegevens in gevoerd via de EU site van MyAir.Resmed.
Maar tot op heden helaas geen gegevens.
Ik heb 3 tot 4 streepjes ontvangst op het apparaat, heb al heel veel plekken in huis geprobeerd, en de ingegeven nummers al 5 x gecontroleerd.
Wat kan ik nog proberen?

Groetjes Lizzy.

Re: MyAir geen gegevens na 9 dagen.

2
Lizzy, het signaal wordt verzonden via een GSM2 verbinding, dus niet via een internet verbinding. Zijn de streepjes bij jou op het display grijs of groen gekleurd? Grijs geen verbinding, Groen = verbonden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: MyAir geen gegevens na 9 dagen.

5
Naar mijn weten kan dit niet.
Zijn ook niet nodig zijn aangezien het apparaat verbinding heeft.
Het heeft bevinding met Vodafone.
Ik zie dit alleen staan bij de gegevens van het apparaat.
Verder kan ik alleen vliegtuigmodes in en uit zetten. Dit heb ik ook al geprobeerd.

Re: MyAir geen gegevens na 9 dagen.

6
Wat ik vond over de gegevens overdracht, is het volgende:
(Nu weet ik niet welke Airsense u heeft, maar dit is maar een voorbeeld)
https://www.vivisol.nl/assets/uploads/services/37243-37245_Airsense_S10-autoset-elite_uitgebreide_handleiding.pdf
Op pagina 10 vind u informatie waarom het eventueel niet zou werken. Het zou namelijk kunnen dat de service niet geactiveerd is.
In dat geval neem contact op met uw zorgverlener om de gegevensoverdrachtservice te laten inschakelen.
Of het dat is kan ik niet met zekerheid zeggen, maar u kunt eens informeren bij uw zorgverlener, misschien is iemand het vergeten...
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: MyAir geen gegevens na 9 dagen.

7
Ik had de handleiding en internet al af gezocht, helaas.
Ik denk idd dat ik morgen even moet gaan bellen.
Maar hun vertelde me dat ik het apparaat dat ik mee ging krijgen via de site van MyAir uit kom lezen, dus dan ga je er vanuit dat dat lukt.
Vooral aangezien het apparaat best goede ontvangst heeft.
Hopelijk kunnen hun me verder helpen.
Bedankt voor de antwoorden!

Re: MyAir geen gegevens na 9 dagen.

10
onderwerp is inmiddels meer dan een jaar oud, dus ik weet niet of ik hier een reactie kan zetten of een nieuw onderwerp moet beginnen.

Maar sinds 2/7/2021 ook in het bezit van de Resmed airsense 10 elite. Het gebruik gaat lekker, kan er goed mee slapen en de AHI is van 38 naar rond de 5 per uur gegaan.
De laatste 5 dagen krijg ik geen gegevens meer binnen bij myair. De verbinding zou goed moeten zijn. Ook via email contact gehad met myair support. Dat heeft ook niet veel geholpen. De volgende email kreeg ik:

De verbinding is niet altijd even sterk en daardoor zit er soms vertraging op het verzenden van de gegevens. Eens voldoende sterk signaal worden alle voorgaande gegevens mee verzonden en krijgt u alles weer te zien. (minimaal 3 groene streepjes)

U kan het toestel altijd verplaatsen naar een plek met betere mobiele dekking, aan een raam is vaak een goede plek en dan zou u binnen de 24u uw gegevens in myAir moeten kunnen bekijken. Voor u dit doet kan u ook best uw toestel een 2-tal minuten van de stroom halen zodat de huidige verbinding wordt gerest en uw toestel weer verbinding moet zoeken.

Heeft u het toestel al eens enkele uren aan een raam geplaatst?
Vaak is het signaal hier sterker, voor u dat doet haalt u het toestel ook best enkele minuten van de stroom. Zo reset de verbinding en eens weer aan de stroom aangesloten moet het toestel weer verbinding zoeken met de dichtsbijzijnde mast. Laat het toestel er maar enkele uren staan en u zou dan binnen 24u uw gegevens bijgewerkt in myAir moeten kunnen zien.

Uw toestel zal steeds de gegevens bijwerken eens hij ze heeft verzonden, maar dit is niet op een vaste moment en kan dus soms enkele dagen duren. Zolang hij steeds voldoende signaal heeft zal dit ook gebeuren maar soms duurt het iets langer voor het in myAir te zien zal zijn. U kan uw therapie opvolging alvast elke dag bekijken op het display van uw scherm. We werken er aan dit te verbeteren maar alvast onze excuses voor dit ongemak!


Inmiddels alles geprobeerd wat aangegeven is. Maar de gegevens komen niet bij myair aan. Ook heb ik de leverancier en de zorgverlener gebeld. Beide geven aan dat ook zij geen gegevens zien sinds 8/7.
De SD card lees ik al uit met OSCAR. Maar als de zorgverlener ook de gegevens niet op afstand kan zien, dan kunnen ze mij niet op afstand helpen in dit proces.

Mijn vraag is dus of iemand nog een optie weet om dit weer goed te krijgen.

mvg, Theo

Re: MyAir geen gegevens na 9 dagen.

11
Theo, helaas komt dit vaker voor. Niet hier alleen op het forum, maar ook op het Facebook account van de besloten FB groep van de ApneuVereniging komt dit vaak voor. Meestal is het wachten totdat dit weer automatisch gaat werken. Meestal gebeurd dit weer onverwachts.

Maar als op dit moment jij je goed voelt en de resultaten via Oscar uitgelezen zijn ook oké, dan zal met in het ziekenhuis ook niet gauw reden zien om in te grijpen. Dus het enige wat ik kan zeggen is afwachten...... :rage:
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: MyAir geen gegevens na 9 dagen.

13
Update.
Op Facebook kwam ik deze tip tegen.

Stroom eraf halen, het sd kaartje eruit. 10 min wachten. Stekker erin, en 15 min later als de streepjes van de data-verbinding er staat dan weer het kaartje erin!!


inmiddels weer een paar dagen binnen gekregen, ik mis nog 2 dagen.
Het blijft vreemd.

Re: MyAir geen gegevens na 9 dagen.

15
Om dit maar weer even in de aandacht te brengen.

Ik heb de laatste weken veel issues met het niet kunnen uploaden van data.
Contact gehad met Vivisol. Na de gebruikelijke, haal de stekker er uit en verplaatsen naar een plek met beter bereik, is mij nu door een medewerker van Vivisol verteld dat het wellicht te maken heeft met het niet langer ondersteunen van het 2g netwerk door Vodafone? Ondanks dat 4g volgens de myair mogelijk moet zijn, wordt daar blijkbaar geen gebruik van gemaakt.
Iemand hier informatie over of dezelfde ervaring?

Ik hoor graag jullie reactie.

Re: MyAir geen gegevens na 9 dagen.

17
Ik zit op het Vodafone netwerk en zij hebben afscheid genomen van 3G en daarbij vermeld dat zij overstappen op 4G en de mensen die niet beschikken over 4G, die kunnen verder op het 2G netwerk. Maar over myAir zijn vaak heel veel klachten over het niet ontvangen van gegevens. Wat dat betreft zou ik lekker verder gaan met Oscar.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar