Angststoornis, depressie, slaapaneu

1
Hallo, mijn naam is Albert, 66 jaar en sinds juni 2021 in de ziektewet tot nu toe. Ook heb ik last van hoge bloeddruk, hoog chlorestorol en diabates 2. Door mijn vrouw ontdekt dat ik niet goed adem. Slaaponderzoek gehad, ernstige slaapapneu AHI 49,3. Oke, dat kan er ook nog wel bij. Nooit in verdiept tot aan nu. Tja, dat houdt best wel wat in zeg, schrok er erg van, 49,3 ademstops in 1 uur. Pfff, dat klinkt niet goed, al die tijd geen zuurstof. Sinds 31 januari slaap ik met een CPAP van resmed airsense 10 autoset met een F&P masker Eson 2.
Tot nu toe gaat het redelijk, wel wennen aan dat lekken. AHI schommelt wat, maar hoofdzakelijk onder de 5, hoogste is 9,6 en laagste 1,1.
Heb al e.e.a. gelezen op dit forum, best wel veel interessante info, was ook gelijk lid geworden van de apneuvereniging.
Weet nog niet goed wat ik moet voelen als ik wakker wordt, nog last van onrustig (gespannen) gevoel, wat ik voor de therapie ook al had.
Het zal wel wennen zijn, dat mijn lichaam 's nacht meer zuurstof krijgt. Weet ook echt niet hoe lang ik al apneu zou hebben, maar vermoedt al wel een tijdje.
Trouwens, iedereen sterkte met zijn apneu perikelen.
Resmed Airsense 10 autoset, Masker Resmed Airtfit P30i, Slaaponderzoek AHI 49,3.