Ziekenhuis zuurstof

1
Afgelopen week ben ik 2 keer geopereerd. Mijn zuurstof was toen erg laag, dus kreeg ik een zuurstofslangetje in de neus.
Dit gaf natuurlijk lekkage bij het masker.

Zijn hier mogelijkheden voor? Bv een ander masker of ....
Anything that doesn't kill you makes you stronger

Re: Ziekenhuis zuurstof

2
Wanneer je een extra slang/masker hebt, kun je daar een gaatje in maken en dat kan met tape afgedicht worden.
Als alternatief kan de slang voor de lucht-inlaat van je apparaat geplakt worden.
Ik weet niet of er speciale T-stukjes zijn.
Wanneer je iemand met een 3D printer kent zou die een T-stukje kunnen maken.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Ziekenhuis zuurstof

4
Er zijn koppelstukjes te krijgen die tussen het uiteinde van de slang en het masker geplaatst kunnen worden. Op dit koppelstuk zit een extra aansluiting waar de zuurstof slang op gekoppeld kan worden. Normaal zou dit koppelstuk geplaatst dient te worden op de aansluiting van de slang op het apparaat zelf en de slang, maar bij verwarmde slang aansluiting kan dit vaak niet, dan mag het op het uiteinde van de slang. De slang die RuudM laat zien is ook een goede oplossing, maar deze is vreselijk prijzig en zo koppelstuk is dan een veel goedkopere oplossing. Je leverancier kan dit eventueel leveren als je van te voren weet dat je geopereerd dient te worden. Hoort eigenlijk standaard in je cpap tas te worden opgenomen, omdat je nooit weet wanneer je onverwachts het ziekenhuis in raakt en zelfs het ziekenhuis zou dit op voorraad moet hebben.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar