Neuspijn bij gebruik F30i masker

1
Ik gebruik sinds 1 week het F30i masker en wordt enkele keren per nacht wakker vanwege pijn in de neus.
De pijn is aan de binnenkant van het neusschot. Als ik het masker af zet, verdwijnt de pijn binnen enkele minuten.
Masker losser en vaster al uitgeprobeerd. Iemand goede tip?

Re: Neuspijn bij gebruik F30i masker

2
Goedemorgen Pattex00,

Ik heb zo'n soort masker met neusdoppen twee nachten geprobeerd en kon er niet mee overweg.
Nu heb ik het N30i neusmasker. Dat zit ook onder de neus maar zonder dopjes in de neus.
Dat zit een stuk prettiger, inmiddels heb ik het "oude" multi-hole kunnen bemachtigen.
Wat mij heel goed bevalt.

Succes met het veranderen van masker.
Hartelijke groet,
Jacqueline

ResMed AirSense 10 AutoSet
ResMed Neuskussenmasker AirFit N30i S
Gestart op 9-11-2021
Bijlagen
Maatje M en S van het N30i neusmasker Maatje M en S van het N30i neusmasker
Maatje S N30i multi-hole neusmasker, op dit moment (nog) niet leverbaar Maatje S N30i multi-hole neusmasker, op dit moment (nog) niet leverbaar

Re: Neuspijn bij gebruik F30i masker

3
Jacquelineknuvelder schreef: inmiddels heb ik het "oude" multi-hole kunnen bemachtigen.
Wat mij heel goed bevalt
Goed om te horen, zelf heb ik ook veel baat bij de oude.
Momenteel toch ook aan het proberen met fullface te slapen want dat mondlekken word je ook kriegel van. (gelukkig wel met gaatjes 😄)

Re: Neuspijn bij gebruik F30i masker

4
@Pattex00

Is het zeker dat je de F30i hebt?
Dat is namelijk een hybride fullface masker en die heeft geen doppen in de neus. Ik begrijp namelijk dat de binnenkant neusschot pijn doet, en bij de F30i zit er niets in je neus.
Ik denk namelijk dat het de P30i is. Zoals Jacqueline aangaf zou een N30i in dat geval beter moeten voldoen.
heb je al kontakt met je verstrekker gehad?