Re: Ervaring met the Cpap shop?

2
Hoi Leentje,

Er staat er hier nog 1 te koop hoor. Je kunt deze persoon per e-mail of per PB privébericht benaderen. Hij heet Gerrit Neuteboom. Als je op zijn naam naast het bericht klikt, dan kun je kiezen voor een PB of een mail.

Hier is de link naar het bericht: https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?t=14172
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Ervaring met the Cpap shop?

3
Ik zou inderdaad eerst naar een gebruikte op zoek gaan.

Een nieuwe zou ik hier kopen: rmed.be . Ik heb daar goede ervaringen mee. Snelle verzending vanuit België en vaak fors goedkoper dan Nederlandse verkopers.
De verzendkosten vanuit Amerika zijn hoog, en de douane laat je ook nog 21% BTW betalen, en dan is de machine uit Amerika niet zo goedkoop meer.

Re: Ervaring met the Cpap shop?

5
RuudM schreef: 15 mar 2022, 18:19 Een machine is overigens niet zo 1-2-3 te bestellen, onderdelen wel.
Jawel hoor, dat is bij mijn ASV geen enkel probleem geweest. Winkels in de VS zijn alleen voor binnenlandse bestellingen verplicht om een recept te vragen. En dat is wel zo fijn, ik kan in Nederland niet eens ASVs bestellen.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Ervaring met the Cpap shop?

6
Het kan soms erg lonen om buiten de EU artikelen te bestellen, zelfs als je de verzend- en douanekosten meerekent.
Ik gebruik het Resmed Airtouch F20 masker, waarvan ik om de 2 maanden een nieuw maskerkussen nodig heb. (volgens de fabrikant moet je het zelfs elke 4 weken vervangen). De verzekeraar vergoedt dit niet.
In Nederland kosten maskerkussens €90, in België kan ik ze voor €49 bestellen, maar in de US via Ebay of soms Amazon.com koop ik ze (inclusief verzend en douanekosten) voor rond de €35. En tegenwoordig koop ik ze in Australië voor minder dan €30 inclusief alle douane- en verzendkosten.
Bedrijven buiten de EU die op hun website geen internationale verzending aanbieden doen dat vaak toch wel als je het via email aan ze vraagt.