Help! Continue kokhalzen bij MRA

1
Hallo,
Bij mij is slaapapneu vastgesteld. Geen verrassing, want ik snurk blijkbaar hevig. Zo hevig, dat mijn partner niet meer kan slapen met mij erbij.
Dus wat was ik blij toen ik mijn MRA kon ophalen.
Echter....dat sloeg snel om.

Sinds jaar en dag kan ik er niet tegen als iets in mijn keel gaat. Tandarts die aan de achterste kiezen zit? Kokhalzen. Coronatest? Drama.

De MRA heb ik hevig onderschat; ik kan dat ding niet langer dan 5 seconden inhouden en ik begin hevig te kokhalzen.
Ik ken de trucs, nagel in kin, vuist maken.....helpt niet.
Iets wat mijn hele leven een probleem is moet ik nu dagelijks gaan doen. Pakweg 8 uur lang, terwijl langer dan een aantal seconden me al niet lukt.

Als beide delen van de MRA nou een stukje korter zouden zijn.....weet iemand of dat mogelijk is? Dat er een stukje wordt afgehaald?

Over 1,5 maand moet ik weer naar het ziekenhuis.

Re: Help! Continue kokhalzen bij MRA

2
Deckard schreef: 27 jan 2022, 23:01 Sinds jaar en dag kan ik er niet tegen als iets in mijn keel gaat. Tandarts die aan de achterste kiezen zit? Kokhalzen. Coronatest? Drama.
Dan heeft u waarschijnlijk net als ik ook een Mallampati/Friedman categorie 4 keel anatomie. Best raar dat ze daar niet even voor getest hadden voordat ze de MRA gingen maken.

CPAP is ook nog een alternatief. Echt niet als tears in the rain :)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Help! Continue kokhalzen bij MRA

4
Deckard schreef: 15 feb 2022, 08:49 "Die reflex is iets psychisch, ja dit hoort u niet graag maar het is écht zo"
Niet normaal wat een onzin 💢 Reflex is per definitie niet psychisch haha.
Deckard schreef: Gelukkig werd er toch wat ingepland bij de longarts en jawel: over een paar weken krijg ik een CPAP!
Da's dan wel weer mooi!
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Help! Continue kokhalzen bij MRA

5
persluchtpiraat schreef: 15 feb 2022, 10:40

Niet normaal wat een onzin 💢 Reflex is per definitie niet psychisch haha.


Da's dan wel weer mooi!
Het werd letterlijk zo gezegd door de kaakchirurg. Ik kon zo ineenzakken toen ik het hoorde,
De CPAP heb ik inmiddels een week. Neusmasker, wat de eerste avond echt bizar wennen was (ik was non-stop op dat ding gefocusd), maar de avond erna was de knop "om" en merk ik dat de gewenning rap gaat.

Van Bladerunner naar Dune, met 2 van die dingen in je neus.
Afbeelding