Kabel voor Airsense10 en accu (bijv. Powergorilla) tbv. reizen

1
Ik heb nog kabels die het mogelijk maken om een ResMed Airsense 10 te gebruiken met draagbare accu's zoals de PowerGorilla. Wellicht kan ik er nog iemand met vakantieplannen mee helpen daar ik nu op korte termijn kan leveren.

Zie hieronder de kabel in verschillende stadia van assemblage, met de voltooide kabel bovenaan:
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i
Bijlagen

Re: Kabel voor Airsense10 en accu (bijv. Powergorilla) tbv. reizen

7
Ah, de vraag is of ik iets anders ken dan Powergorilla. Er was laatst iemand hier op het forum die vertelde over een Duitse leverancier. Ik kan de naam niet herinneren.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Kabel voor Airsense10 en accu (bijv. Powergorilla) tbv. reizen

9
Dankjewel Ruud, ik heb al ontdekt dat er een kabel voor de Resmed 10 (en de Mini) wordt bijgeleverd (zie https://www.totalcaregroep.nl/media/1841/medistrom-pilot-12-24-lite-handleiding-en.pdf op p8).

Maar met een capaciteit (95Wh) voor 1-2 nachten biedt dat geen 'winst' tov de Powergorilla (88Wh), en deze is met €395 ongeveer 2x duurder.
18 AHI * Resmed AirSense 10 * verwarmde slang * Resmed N30i masker

Re: Kabel voor Airsense10 en accu (bijv. Powergorilla) tbv. reizen

11
Ik kwam ergens op het forum een bericht tegen over de XTPower XT-27000DC-PA, 96Wh en dat voor slechts €120 op https://www.amazon.de/XTPower-XT-27000D ... B09S6HM2NZ.

Levert 24v voor m'n ResMed en icm het kabeltje van PLP werkt dat ook perfect - met een kleine opmerking want de DC-uitgang is net een andere maat dan de PowerGorilla, maar ik had adaptertjes van diezelfde PowerGorilla over en met hoekadapter nr 51 tussen XTPower en de PLP-kabel werkt alles perfect.

Gewicht is ook wat lager (550gr toen 656gr voor de Powergorilla) en dat met meer accucapaciteit: 5,73 gram/Wh <-> 7,45 gr/Wh. Prettige bijkomstigheid voor de rugzakdragers ;)
18 AHI * Resmed AirSense 10 * verwarmde slang * Resmed N30i masker

Re: Kabel voor Airsense10 en accu (bijv. Powergorilla) tbv. reizen

12
Dus jij hebt hem gekocht en kun je daar de Resmed Airsense 10 of de Resmed AirCurve pacewave direct er op aansluiten of heb je dan verloop stekkertjes nodig? Die bijvoorbeeld ook te koop zijn bij Amazon in één aankoop? Heb je hem ook al uitgetest hoelang je ermee kunt slapen? Eventueel ook met bevochtiger?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Kabel voor Airsense10 en accu (bijv. Powergorilla) tbv. reizen

13
Het verloopstekkertje is een L51 die standaard bij de PowerGorilla wordt geleverd (zou 'een' laptopstekker zijn maar onduidelijk welk merk/type). Daarmee werkt mijn Airsense 10 prima.

Ik heb een paar testen gedaan (druk op 7, EPR=3):
1. Test zonder bevochtiger, zonder verwarmde slang, wel een waterloze bevochtiger (https://webshop.vivisol.nl/breas-z1-wat ... tiger.html): ca 15u 20min.
2. Met bevochtiger op stand 4, met verwarmde slang op 28 gr.C.: 3u 10min... (en dat was met slechts 3% LL)
Maar ik wil nog verder gaan testen, want dit zijn de meest extreme standen en van de meest spartaanse 1e stand worden mijn neusslijmvliezen zo ontzettend niet-blij dat ik nog liever zonder CPAP op pad ga.

modedit RM: type aangepast
18 AHI * Resmed AirSense 10 * verwarmde slang * Resmed N30i masker

Re: Kabel voor Airsense10 en accu (bijv. Powergorilla) tbv. reizen

14
Hmm, die XT valt nu steeds uit na enkele minuten... Zelfs bij druk op minimaal 6 en max 9 en zonder waterreservoir en geen verwarmde slang. Vrij laag verbruik zou je dus zeggen. Kan niet echt een oorzaak vinden, via USB wordt een telefoon wel constant geladen. Misschien toch niet zo'n goede koop... Mwah, ik m'n Powergorilla er wel mee opladen, maar dat gaat hoe dan ook verlies opleveren.
18 AHI * Resmed AirSense 10 * verwarmde slang * Resmed N30i masker

Re: Kabel voor Airsense10 en accu (bijv. Powergorilla) tbv. reizen

16
Hij begint wel - dus krijgt zeker stroom- maar slaat na verloop uit. Hoe minder luxe (dus vochtniveau op 0, geen verwarmde slang) de Airsense 10 is afgesteld, hoe eerder. Het lijkt erop dat de powerbank denkt dat er geen stroom wordt afgenomen en dus schakelt ie zichzelf uit. Dat gebeurt ook als ik m aanzet zonder verbruiker aan te koppelen. Ik ga kijken waar/wanneer het omslagpunt wordt bereikt, wordt vervolgd!
18 AHI * Resmed AirSense 10 * verwarmde slang * Resmed N30i masker

Re: Kabel voor Airsense10 en accu (bijv. Powergorilla) tbv. reizen

17
Vandaag aan de keukentafel gaan experimenteren met de CPAP naast me, aangesloten op de XT en het masker op m'n neus. Zonder de Clear-Therm vochtuitwisselingsfilter werkt alles prima (EPR op 3, druk op 7,2 min, 9,2 max, geen verwarmde slang, vochtigheid op 0, flightmode ON). Een lager verbruik kan ik niet instellen, en dan valt er binnen 15 minuten dus niets uit, super!

Maar ga ik er wel een Clear-Therm vochtuitwisselingsfilter tussen plaatsen (tussen slang en masker), dan valt de ResMed na een 5 minuten uit, en daarna pas gaat de XT uit want er wordt geen stroom meer gevraagd. De Clear-Therm heeft een weerstand van 0.8 cm H2O (@ 30L/minuut), dus ik verhoog de druk van de Resmed daarom met 0,8. Maar na 6 minuten valt ie alsnog uit. Weliswaar een minuutje later, maar het zet natuurlijk geen zoden aan de dijk.

Met diezelfde laatste setup maar dan icm de PowerGorilla, of met netstroom: niks aan de hand... Ik vind het heel vreemd, als iemand een verklaring heeft, of ideeën om verder te experimenteren dan hoor ik ze heel graag!

NB: alle testen 3x herhaald.
18 AHI * Resmed AirSense 10 * verwarmde slang * Resmed N30i masker

Re: Kabel voor Airsense10 en accu (bijv. Powergorilla) tbv. reizen

18
Ik kan eigenlijk maar ėėn ding bedenken.
Met minimale instellingen kan de XT genoeg power leveren waardoor de Airsense niet uit gaat.
Waarschijnlijk belast je met zwaardere instellingen de XT teveel waardoor de spanning inzakt en de Resmed uit gaat. Ten gevolge hiervan gaat dan die XT ook weer uit.
Heb je de spanning tussen XT en Airsense al eens gemeten met beide instellingen? Misschien kom je er dan achter of die eventueel inzakt

Re: Kabel voor Airsense10 en accu (bijv. Powergorilla) tbv. reizen

19
Daar heb ik helaas geen meetapparatuur voor, Henk... Ik ben trouwens begonnen met m'n standaardinstellingen zoals ik die bij netspanning gebruik: verwarmde slang op 23gr en vochtigheid 4, dan zie de capaciteit van de XT teruglopen in heel hoog tempo. Veel zwaardere omstandigheden dus - lijkt mij toch? Kan ik misschien nog eens doen met een Clear-Therm vochtuitwisselingsfilter, kijken wat er dan gebeurt.
18 AHI * Resmed AirSense 10 * verwarmde slang * Resmed N30i masker