Re: Verzekeringen: uitsluiting of aanvullende voorwaarden

2
Is dit bij jou het geval soms?

Ik lees nu dagelijks dit forum vanaf oktober 2010, maar nog nooit heb ik hierover een vraag gezien.

OSA is iets waar je weinig aan kunt doen om te voorkomen dat je het krijgt. Naarmate je ouder wordt kan er OSA ontstaan. Een Zorgverzekeraar mag je niet weigeren, want de therapie wordt grotendeels vergoed vanuit het basispakket van je verzekering.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: OSAS en verzekeringen: uitsluiting of aanvullende voorwaarden?

4
Toen ik een hypotheek nodig had (1998) moest ik een levensverzekering erbij nemen. Na invullen van een eigen medische verklaring moest ik mijn gewicht en lengte laten bepalen door een huisarts. Daarop werd de premie met een paar euro per maand verhoogd. Ik wist toen nog niet dat ik apneu had.

Toen ik mijn eigen bedrijf oprichtte (2015) heb ik geprobeerd een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten. Volgens de tussenpersoon zou de medische keuring geen probleem moeten zijn, want ik word ook ieder jaar gekeurd voor mijn sportvliegbrevet en daar kom ik zonder problemen doorheen. De verzekeraar dacht daar anders over. De verzekering is geweigerd op basis van twee geconstateerde gebreken: apneu en tinnitus. Beiden lijken mij geen risico op arbeidsongeschiktheid te geven, maar over de uitslag van de keuring kon niet worden gecorrespondeerd. Ik heb nu een verzekering die een eventuele WIA-uitkering aanvult. Daarvoor was geen keuring nodig.
Ik heb dit forum verlaten.