Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

61
Als jouw verwarmde slang eerst wel werkte op jouw DS1 en nu niet op de DS2, dan kan er dus iets mis zijn met jouw DS2,want een verwarmde slang zal niet gauw de geest geven als je er normaal mee omgaat. Dan zou je moeten vragen of men jouw DS2 kan omruilen of kan controleren. Ik denk eerder dat jij een goedkopere versie van de DS2 hebt ontvangen (misschien wel het beleid van jouw behandelaar) met minder mogelijkheden. Zo heeft Resmed de Resmed AirStart 10 als instapmodel. Vervolgens komt de Resmed AirSense 10.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

62
Peter, Vertel de mensen van Philips België dat je niet een DreamStation Advanced hebt, wellicht begrijpen ze het dan beter... Het lijkt wel of er alleen een DreamStation Advanced bestaat: ik kan nergens enige informatie vinden over jouw apparaat!
En vraag ze ook om een uitdraai van jouw apparaat (dat kan Philips zeker uitlezen), om samen de instellingen te kunnen bekijken en begrijpen.
Arie Klerk is een medewerker van het Kenniscentrum van de ApneuVereniging en lid van het ontwikkelteam van OSCAR

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

67
Peterksr schreef: Volgens mij weer een iets ander type qua aansluiting pinnetjes.
Nee, de aansluiting is hetzelfde gebleven tussen PRS1 - DS - DS2. Deze grijze steker is oorspronkelijk bedoeld voor de PRS1 die ook grijs waren. Daarna heb je dezelfde steker in wit die voor de witte DS is. Nu is alles weer zwart voor de DS2. Maar de aansluiting is perfect uitwisselbaar, dat is dan slechts 1 ding waar ik Philips op kan complimenteren.

Als u nooit een PRS1 heeft gehad, dan heeft men een slang uit "oude voorraad" aan u gegeven voor de DS. Niets mis mee, want de verschillen zijn dus alleen cosmetisch. Ik gebruik zelf mijn jaren oude slang uit 2018 van mijn PRS1 nog steeds met mijn DS.
Peterksr schreef: Bij aan en afkoppelen van de verwarmde slang gebeurt er niets.
Ik denk toch echt dat mijn oorspronkelijke theorie juist is, en dat uw apparaat een model betreft waar de functionaliteit voor verwarmde slangen expres uitgezet of weggelaten is.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

69
Een nieuwe slang besteld ( de witte versie ) maar wat denk je NIET leverbaar .
Gelukkig heb ik nog een contactpersoon bij Philips België en die beloofde dat ik deze opgestuurd zou worden door hun zodra hij beschikbaar is.
Er zou ook gewerkt worden aan een oplossing betreffende de werking van de verwarmde slang op mijn ds2 apparaat.
Dus maar weer afwachten.

Gr Peter

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

71
@RwK Het zou geen verschil hebben gemaakt.

Ik zou @Peterksr aanraden om eens zijn licht op te steken bij de Belgische apneuvereniging. Misschien krijgt wel iedereen in België nu een Dreamstation2 waar de functionaliteit voor verwarmde slangen uitgehaald is.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

75
Peterksr schreef: 27 mar 2022, 22:17
Peterksr schreef: 27 mar 2022, 15:55 Ga daar eens kijken Perslucht Piraat
Ben eens wezen kijken op de Belgische site maar kom er niet uit hoe die site werkt, ik kom niet op een forum daar.
Heb geprobeerd een account aan te maken maar kwam er niet verder mee.
Gr Peter
Beste Peter, Tot nu toe ben jij de enige persoon die we kennen met een NON-advanced DS2. Vergeef me dus dat ik een aantal vragen heb, maar het wordt belangrijk omdat ik heb vernomen dat Philips bewust de instelling van de slangtemperatuur uit het gebruikersmunu heeft gehaald.
De grote vraag is wat er nog meer anders is aan dit apparaat.
  • heeft het een display met gegevens?
  • wat is er allemaal zichtbaar op de display?
  • kun je er doorheen scrollen?
  • kun je een submenu bekijken?
  • is er enige instelling die kan worden gewijzigd?
  • Zit er een SD-kaart in?
  • zou je eventueel de gegevens op die kaart met mij willen delen?
Ik heb intussen een servicemonteur in China gevonden, ik wacht op antwoord.
Arie Klerk is een medewerker van het Kenniscentrum van de ApneuVereniging en lid van het ontwikkelteam van OSCAR

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

76
De Belgische ApneuVereniging heeft nog geen forum. Je kunt je wel aanmelden als lid, maar men biedt nog geen hulp, zoals hier.
Als je de Engelse taal meester bent, kun je wellicht beter de Amerikaanse ApneaBoard bezoeken. Als taal een probleem is, wil ik wel tussenpersoon zijn. Stuur me maar een persoonlijk bericht.
Arie
Arie Klerk is een medewerker van het Kenniscentrum van de ApneuVereniging en lid van het ontwikkelteam van OSCAR

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

77
Dag Arie,

Ik heb begrepen dat is zelf niets kan veranderen c.q. Instellen aan mijn ds20.
Het heeft geen directe display alleen de mogelijkheid om luchtvochtigheid in te stellen in low, medium en high.
Mogelijkheid om ramp in te stellen in low 4.0 medium 6.0 en high 8.0 cmH20
Als ik de juiste verwarmde slang geleverd krijg ( is beloofd door Philips ) dan is deze standaard ingesteld op medium.
De gegevens van de verwarmde slang zouden zichtbaar moeten worden bij aansluiting van de slang.
De huidige CPAP druk is ingesteld op 9.0 cmH20 en niet door mij te wijzigen.
Zoals ik het zie is alles dicht getimmerd door de fabrikant en kan alleen mijn zorgverlener ( ZOL te Genk België) dit wijzigen.
Er zat toen ik hem kreeg een sd kaartje bij maar deze zat niet in het apparaat wat ik dus wel raar vond heb hem zelf dan maar in de machine gestoken.
Stuur nog wat foto’s mee van de cpap machine.
De kaart gegevens heb ik reeds doorgeven naar OSCAR

Gr Peter

Ps kijk even op je prive box
Bijlagen

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

78
Beste Peter, Ik heb de gegevens van de SD-kaart inmiddels gevonden. Als je wilt, kan ik je toegang geven tot de 3e alfa-versie van OSCAR die wel de gegevens kan uitlezen. Graag ontvang ik nog een recente ZIP van de SD-kaart. Kijk in jouw PB voor mijn bericht met m'n mailadres.
Arie
Arie Klerk is een medewerker van het Kenniscentrum van de ApneuVereniging en lid van het ontwikkelteam van OSCAR

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

79
ArieKlerk schreef: 31 mar 2022, 13:59 Beste Peter, Ik heb de gegevens van de SD-kaart inmiddels gevonden. Als je wilt, kan ik je toegang geven tot de 3e alfa-versie van OSCAR die wel de gegevens kan uitlezen. Graag ontvang ik nog een recente ZIP van de SD-kaart. Kijk in jouw PB voor mijn bericht met m'n mailadres.
Arie
Ga er mee aan de slag had al een oscar versie op de pc staan kan ik die dan update als dat een oudere versie Is ?
Kan je dan ook ff uitleggen hoe dat transfer programma werkt ?

Gr Peter

Gr Peter

Re: Temperatuur instelling Philips respironics 2

80
Nee die alfa versie kan je beter niet mixen met de oude gegevens. Eerst in de alfa-versie een nieuw profiel aanmaken voor jouw DS2 en die gegevens inlezen. Daarna kun je eventueel in een ander profiel de gegevens van je vorige apparaat importeren. Je vindt die gegevens in de backup die (de vorige versie van) OSCAR heeft gemaakt: Ga naar
<Jouw Documenten>/OSCAR_Data/Profiles/<jouw vorige profielnaam>/<het serienummer van je vorige apparaat>/Backup

Als de nieuwe versie echt uitkomt, wordt die dan pas over je oude versie geïnstalleerd, die moet je dus nog even zuinig bewaren...
Arie Klerk is een medewerker van het Kenniscentrum van de ApneuVereniging en lid van het ontwikkelteam van OSCAR