Operatie met larynxmasker

1
Aankomende dinsdag krijg ik een operatie aan mijn borst. Deze operatie duurt niet zo lang. Ik krijg de narcose via een larynxmasker. Had hier nog nooit van gehoord maar ik ben ook nog nooit geopereerd. Ik heb geen hoge bmi. Ben 1.68 en weeg 69 kilo. De anesthesist gaf aan dat dit masker geen problemen geeft bij slaapapneu. Het wordt vastgemaakt aan het strottenhoofd en dan wordt er lucht en zuurstof in de luchtpijp geblaast. De luchtpijp blijft gewoon open. Heeft iemand al een keer ervaring gehad met een larynxmasker.

Re: Operatie met larynxmasker

2
Hoi Jacqueline

ik weet niet of je inmiddels geopereerd bent
maar het door jou genoemde masker gebruiken wij ook op de ambulance als we iemand moeten intuberen (ik ben ambulancemedewerker).
Het masker verzekerd een vrije luchtweg en daarom zal dit bij apneu ook geen probleem zijn
google eens op larynxmasker inbrengen en je zal zien door de vorm dat je een vrije doorgang houdt daarnaast is het minder belastend dan een tube inbrengen.
Grote verschil is dat het masker in de keelholte tegen de luchtweg wordt aangedrukt. de tube wordt daadwerkelijk in de luchtpijp gebracht waarna er een cuff (ballonnetje) wordt opgeblazen. beide zijn effectief. maar het masker minder belastend.