Voorstellen Resmed Aircurve 10

1
Mijn naam is Martain 56 jaar en sinds gisteren Resmed Aircurve 10 gebruiker.
Diagnose eergisteren gehad en ik moest meteen beginnen met de therapie. Na een ongeval minder valide geworden en slik behoorlijk wat medicatie.
Mijn nachten zijn al jaren erg slecht en mn stofwisseling verre van op orde. Hoop eigenlijk dat dit een oplossing gaat zijn voor de toekomst.

Meteen maar lid geworden van de apneubende hier, altijd handig al die info.

Als masker heb ik de P30i waar ik tot nu niet geheel contant mee ben. Ben een zijslaper en vannacht kon ik niet echt mn draai vinden , van de andere kant zou t normaal wennen kunnen zijn.

Zijn er mensen met ervaringen met de F20, zo ja graag de voor en tegens.

Nou leesvoer genoeg hier, ik ga er langzaam aan beginnen en ik kom jullie wel weer tegen ergens.

Re: Voorstellen Resmed Aircurve 10

2
Welkom hier Martain, dat je je draai nog niet gevonden hebt, zal niet aan het masker liggen, maar meer aan het feit dat je plots aan deze therapie moest beginnen. Het is altijd een kwestie van wennen, vooral de eerste paar nachten.

Je gaf aan dat je de Resmed AirCurve 10 heeft ontvangen, is dit de Resmed AirCurve CS 10 PaceWave ( Adapto Servo Ventilation {ASV} ) of de Resmed AirCurve 10 Bipap VAUTO (Bilevel).

Een beademing via de neus is beter dan via de mond en neus. Dus een Resmed Airfit P30i behandeld de apneu beter dan de Resmed Airfit F20 of F20 Airtouch (met foam laag op de huid, nadeel maandelijks vervangen (foam gaat gauw stuk), voordeel is tegen allergische reacties tegen het siliconen materiaal.

Als de druk goed is ingesteld blijft de mond vanzelf gesloten.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Voorstellen Resmed Aircurve 10

3
Hoi Martain,

Wat is de reden dat de P30i niet voldoet?

Op zich is dit een goed masker alleen is er de laatste tijd een punt aan de orde geweest waardoor dit masker voor bepaalde mensen "waaronder ikzelf" een update nodig heeft.
Het blijkt namelijk dat het filter kan dichtslibben en het daardoor benauwder gaat worden om op uit te ademen.
Resmed "de producent" heeft dit ondervangen door vooreerst met het broertje, de N30i met een multi hole ofwel gaatjes filter te komen welke niet meer dicht kan slibben. Hopelijk komt dit filter ook voor de P30i beschikbaar en anders kun je een N30i multihole neusstuk bestellen en het filter omzetten.

Maar je klacht kan ook wat anders zijn.

Ik heb geen ervaring met het F20 masker van Resmed, ik weet dat er hier gebruikers zijn van dit masker, misschien reageren die nog.
Zelf slaap ik nu ook met fullface, voor mij is dit de Vitera van Fisher&Paykel.
Toch blijft mijn P30i wel in de running, mocht ik wat irritatie krijgen van mijn fullface zodat ik even kan wisselen.
Voor de rest zou ik zeggen probeer het masker gewoon eens, in de begin periode mag je bij klachten gewoon switchen van masker, en anders bel je of ze langs willen komen met een voorraadje van diverse maskers.
Succes.

Re: Voorstellen Resmed Aircurve 10

7
RuudJ schreef: 09 apr 2022, 15:46 Je gaf aan dat je de Resmed AirCurve 10 heeft ontvangen, is dit de Resmed AirCurve CS 10 PaceWave ( Adapto Servo Ventilation {ASV} ) of de Resmed AirCurve 10 Bipap VAUTO (Bilevel).
Het is de Resmed AirCurve 10 Bipap VAUTO ter info.

Afgelopen nacht ging al beter met de P30i. Ik vroeg me af wat te doen bij een eventuele verkoudheid en m'n gevoel in de mond is nogal wennen omdat de druk best hoog staat volgens de verpleegkundige, dacht 14 max. Een tweede masker zou geen kwaad kunnen denk ik vandaar.

Re: Voorstellen Resmed Aircurve 10

8
Bij verkoudheid is een goed full face masker wel handig. Ademen door de neus valt vaak niet mee. Maar ik moet zeggen dat een verkoudheid bij mij slechts 1 of 2 nachten duurt met een apparaat. Voorheen wel een week zonder apparaat.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar