Resmed AirSense 11

1
Deze video's kunnen via Instellingen (klik in de video) Ondertiteling - Engels automatisch gegenereerd - klikken daaronder Automatische vertaling - scroll, zoek Nederlands voorzien worden van Nederlandse ondertiteling.




Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed AirSense 11

2
Goed te zien dat u er net zo dicht opzit als ik :)

Deze heer is niet van alle onderwerpen volledig op de hoogte.

Zijn opmerkingen over de For Her varianten slaan kant noch wal. Het algoritme is daadwerkelijk verschillend en reageert direct op flow limitation maar verhoogt de druk minder agressief. Dus ze zouden het product beter "For Flow Limitation" kunnen hebben genoemd, maar kennelijk heerst de mythe dat UARS / flow limitation vooral bij vrouwen een probleem is bij Resmed dus hebben ze ervoor gekozen om het aan te prijzen voor vrouwen. Natuurlijk zijn bilevel modaliteiten optimaal voor flow limitation of je nou man bent of vrouw maar dat is een andere discussie.

De Air10 heeft ook al een lichtgevoelig scherm, dus dit is geen nieuwe functie.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Resmed AirSense 11

3
Het gene waar ik van geschrokken ben is, dat ze het filter nog kleiner gemaakt hebben.

Van de video's op dat kanaal heb ik wel geleerd de S10/11 watertank met het scharnier naar boven te laten drogen.
Zet het als een omgekeerde V weg, bij voorkeur even in de zon.
Dat verminderd snotter problemen.

Re: Resmed AirSense 11

5
Er blijft wat condens hangen in het deksel.
Hoe eerder dat droog is, hoe minder ziekteverwekkers.
Mijn neus is nogal gevoelig.
Ik vind ook dat er veel te veel hoeken in zo'n tank zitten, waar aanslag kan komen.
Ik gebruik water uit de brita kan, dat ik daarna kook.
Na het poetsen met de doek, zet ik hem nu even met het scharnier omhoog neer.

Re: Resmed AirSense 11

6
persluchtpiraat schreef: 20 mei 2021, 22:00 ....Het algoritme is daadwerkelijk verschillend en reageert direct op flow limitation maar verhoogt de druk minder agressief....
Klopt helemaal. Dit is precies wat mijn Somnoloog me vertelde toen ze me op de 'For her' stand heeft gezet vanwege flow limitation.
Resmed Airsense 11
Modus: Autoset for her
Maskers: Resmed f30i en P10
Druk: P10 -> 4-8 cmH2O
of Druk: f30i -> 5-8 cmH2O
EPR: 3 cmH2O, full time
Ramp Time: 30.0 Minutes