Frozen sholders en Apneu

1
Hallo,

Ik heb al enige tijd Frozen sholder aan beide zijden dus een groot probleem voor mij.
Ik kan dus niet liggen op beide schouders in mijn rug een lage hernia dus rug liggen is er ook niet bij.
Het komt dus hier op neer dat ik totaal uitgewoond raak.
Fysiotherapie helpt geen bal helaas.
Slapen met Apneu masker lukt bijna niet heel wisselend ene nacht redelijk maar andere nacht dus na een uur weer af.
Ik heb geen idee hoe het verder moet en of het verantwoord is om met de Apneu behandeling’
Heb dan nog een omgeruild philips resmed type 2 apparaat gekregen waar ik alleen ramp en lucht vochtigheid kan instellen verder dus niks .
Al met al een waardeloze situatie waar ik geen oplossing zie,merk overdag dat het slaaptekort mij parten gaat spelen.
Ik dut s’middags gewoon in en dat is voor mij niet normaal.

Gr Peter

Re: Frozen sholders en Apneu

2
Hoi Peter,

Hoe het met je "frozen" schouder moet weet ik niet, misschien kussen omhoog en een poosje halfzittend slapen.
De ellende met je Philips apneu apparaat kun je omzeilen door het heft in eigen handen te nemen.
Dat kost je wel wat geld en moed. Op marktplaats staan regelmatig bijna nieuwe Resmed elite of autoset apparaten.
Je bent dan in 1 klap van de bemoeienissen van je leverancier af. Met een beetje geluk ben je voor 6 tot 10 jaar klaar.
Als masker zou je een P30i of "nog minimalistischer" een P10 kunnen gebruiken.
Grootste nadeel is dat er aanschafkosten zijn, maar je bent dan wel eigen baas over je instellingen.
Met vriendelijke groet, Henk.
ResMed AirCurve 10 CS PaceWave ASV/ASVAuto.

Re: Frozen sholders en Apneu

3
Vraag je huisarts om een injectiebehandeling in het ziekenhuis voor je frozen shoulder.
Fysio helpt inderdaad weinig tot niets.
Ik heb een jaar therapie gehad, compleet met dagelijkse oefeningen thuis die echt helemaal niets hielpen.

Onder röntgen kan een arts een injectie plaatsen daar waar het probleem zit en dan ben je er na een paar weken helemaal van af.
"[color=#005C84]Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen.[/color]" (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/