Verkouden (chronisch)

1
Ik wordt er moedeloos van.
Met die schommelingen qua weer, verkouden blijven.

Ik slaap ook als ik een verstopte neus heb met mijn N20 masker, maar dat zijn zware opgaves. Soms hijgend wakker worden omdat ik niks binnen krijg via de neus.
Eigenlijk wil ik er een extra masker bij. (Als mijn neus helemaal dicht zit)

Wie heeft er een tip voor mij?
Is een fullface een oplossing?

Wie heeft de gouden tip.

Groet
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Verkouden (chronisch)

2
Hoi Gerrit,

Heb je de F30i niet meer liggen? Misschien nog eens een herkansing geven.
Of een F20, kan ook F20 met memoryfoam zijn.
Zelf gebruik ik met goed resultaat de Vitera.
Je kunt ook vragen of ze weer met het koffertje langskomen.
Gelukkig ben ik bijna nooit verkouden, maar kan me voorstellen dat het lastig is.
Ik denk niet dat je andere keuze hebt dan fullface.

Re: Verkouden (chronisch)

3
Ik doe ook maar een duit in het zakje voor de F30i. Verder merk ik ook op dat het de afgelopen maand schering en inslag bij mij is geweest met allerhande respiratoire infecties. Het is net alsof de ene al meteen het stokje overneemt van de andere.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Verkouden (chronisch)

4
Veel mensen zijn nu verkouden, want twee jaar met mondkapjes gelopen en daardoor minder weerstand. Ikzelf heb het afgelopen jaar, toen ik corona had en de neus dicht zat, gekozen voor twee nachtjes zonder masker.
Als het chronisch is, is dat natuurlijk geen optie. Meestal helpt het mij om te spoelen met zout water, en dan heel snel masker op, en dan blijft de neus doorgankelijk omdat hij doorgeblazen wordt.
Als dat niet werkt, lijkt full face mij een goede oplossing.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP