voorstellen en vraag.

1
Goedenavond allen,
Mijn naam is Peter en ben sinds 2016 gebruiker.
Qua ademstops van 29 teruggegaan naar gemiddeld 1. Helaas gebruik ik al 6 jaar de Philips Dreamstation en voel mij daar toch licht ongerust over.
Mijn vraag gaat eigenlijk over het verwarmen, in het eerste jaar altijd verwarmd maar daarna eigenlijk nooit meer. Dus al 5 jaar zonder verwarming nu. Ik vraag mij nu af of het kwaad kan zonder verwarming.
In afwachting van jullie antwoord,
Groeten Peter.

Re: voorstellen en vraag.

2
Verwarming is voor comfort, dus als je zonder verwarming comfort hebt dan is alles in orde.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: voorstellen en vraag.

4
Dat lijkt me een toevalligheid. De "verwarming" is eigenlijk een thermostaat/hygrostaat die zich aanpast aan de omgevingsomstandigheden om altijd een constant effect te geven. Ik heb zelf mijn apparaat het hele jaar door op dezelfde vocht/warmte instellingen staan.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: voorstellen en vraag.

5
Zonder verwarmde slang heb ik voortdurend last van geïrriteerd neusslijmvlies en niesbuien. Heel vervelend, vooral in coronatijd. Ik gebruik de slang dus ook het hele jaar door
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP