Re: Mijn hobby

42
Goedemorgen,
Ook een hobby is Formule 1 race kijken. Dit jaar veel veranderingen aan de auto`s.
Voor de downforce en afleiding van de vuile lucht naar boven, zodat de coureur achter een ander daar geen last van heeft.

Ook nu 18 inch wielen. ipv 13 inch.
Ben ooit op Zandvoort en francorchamps geweest. Long time ago.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Mijn hobby

45
Op het scherpst van de snede, maar wel zoals het een sportman betaamt.
En dat bedoel ik voor beiden.

En wat Lewis Huiliton opeens mankeert?
Je maakt mij niet wijs dat dat allemaal aan de auto ligt.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Mijn hobby

46
bmwpiet schreef: 27 mar 2022, 10:07 Goedemorgen,
Ook een hobby is Formule 1 race kijken. Dit jaar veel veranderingen aan de auto`s.
Voor de downforce en afleiding van de vuile lucht naar boven, zodat de coureur achter een ander daar geen last van heeft.

Ook nu 18 inch wielen. ipv 13 inch.
Ben ooit op Zandvoort en francorchamps geweest. Long time ago.
Je gebruikersnaam verraad al dat je een autoliefhebber bent :-)

Toch heb ik de f1 al een beetje losgelaten. Het wordt saaier. Een teveel aan regels, haalt vaak het slechtste in teams boven.
Er werd/wordt teweing geracet.

Ik weet niet of de aanpassingen vanaf dit seizoen het boeiender gaan maken.

Formule 3 en 2 waren afgelopen jaren wel spannend. Ook qua opzet. Hopen dat er meer leven in die brouwerij gaat komen.

Oja, F1 kijken? Ik doe dat via een vpn verbinding op Channel4, kosten €2,50 p/m [lachen he]
machine: ResMed AirCurve 10 VAuto | masker: ResMed Airfit N20 icm AirTouch N20 mt S |
update jan 2022 ResMed AirCurve 10 ASV

Re: Mijn hobby

49
goedenavond, in de computer idee, maandblad staan nog meer mogelijkheden van kijken naar F1. De F1TV access kost2,99 per maand en Zandvoort in september is gratis via NPO1 . Francorchamps 28/8 live via Canvas. RTL heeft 5 Europese races geregeld plus Brazilië. Alles gratis. Das lekker.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Mijn hobby

50
Nog een hobby is Science Fiction. Ooit gingen we met vrienden naar een Perry Rhodan dag in een of andere hal. Waar ze verkleed uit de serie rondliepen. De serie waren boekjes. En nu is Star Trek 55 jaar op TV,documentaire, leuk in elkaar gezet met allerlei weetjes. Beam me up Scotty.
Voor de tweede serie hebben ze de Enterprise model gewoon omgedraaid, hadden ze gratis wat anders.
Special effects worden uitgelegd. Met een kom water en plastic maak je wolken bijv.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Mijn hobby

51
Vroeger naar "Blake's 7" gekeken op de engelse TV https://www.youtube.com/watch?v=XdbiaGFgbuw.
Wanneer je nu de afleveringen bekijkt zie je hoe amateuristisch het gemaakt is.
Je had toen ook "space 1999" https://www.youtube.com/watch?v=Y6BXaGEuqxo.
Nog steeds loopt Dr. Who maar die wordt steeds minder interessant.
Vroeger las is vooral Science Fiction (Vance, Asimov, Lequin, Herbert), maar ik ben opgeschoven naar Fantasy.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Mijn hobby

52
Vance en Asimov waren van die dikke pillen. (boeken)

I, Robot was op TV als film , uitgesproken als Eye , Robot.
Laatst gewijzigd door bmwpiet op 31 mar 2022, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Mijn hobby

53
Van Duin van Frank Herbert is ook een (slechte) film en een game voor de PC (voor DOS :grin: )
Ik heb ook space odyssee 2001 en 2010 van Arthur C Clarke net als de Foundation (trilogie) van 2001 is ook een film.
Pas kwam ik een eboek tegen van Karl May, een hele oude uitgave die gedigitaliseerd was. Ik heb de hele serie (50st) in pocket uitgave.
Naar huidige maatstaven is er geen door komen aan met die landschapsbeschrijvingen.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Mijn hobby

54
Heb Duin op DVD gevonden bij mijn spullen. En weer een ongebruikte HDD speler teruggezet na afvoeren defekte Blu ray speler. Nu even zoeken, waarom ik weinig bas heb. Subwoofer los? Moet de kruidenstamper goed kunnen horen dreunen.
O, ja Space Odyss 2001 had je ook nog.
Maar Karl May schrijft toch Westerns.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Mijn hobby

55
Schreef, Karl May is 1912 overleden maar ik heb de reeks ergens eind jaren 60 berin jaren 70 gelezen.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Mijn hobby

56
Naast haken houd ik ook van wandelen. Ik heb een Fitbit die de stand bijhoudt. Gemiddeld loop ik 7000 stappen per dag (ongeveer 4 km), zeker als ik werk hoef ik daar niets extra's voor te doen. Op vrije dagen loop ik graag het natuurgebied aan de overkant van de straat in (resultaat: 10.000 stappen, 7 km).
Ik vind het fijn om met luisterboeken op mijn hoofd te lopen, het helpt mij om mijn hoofd leeg te maken, wat geen overbodige luxe is, mijn piekerhoofd.
Soms ga ik met mijn dochter naar ergens in Nederland om daar een uitgezette route te lopen. We gaan dan voor een afstand van 10 tot 12 km.
Vorig jaar heb ik, op een voor mij psychisch lastige dag, 50.000 stappen gelopen, 35 km dus. Het mooie van Fitbit is dan dat je badges krijgt voor allerlei doelen, afstanden, aantal trappen, op een dag of gedurende de tijd dat je het apparaat gebruikt. Dat motiveert om er nog eens 5000 bij te doen.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Mijn hobby

57
Goedemorgen, heb een playmobiel kermis voor iemand gerepareerd. Batterij veren waren aangetast en stekker draad niets meer mee te beginnen.
Met diamant schijf kastje open geslepen. Ze krijgt hem beter terug dan nieuw. Met netvoeding.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Mijn hobby

59
Menno M. schreef: 03 mei 2022, 12:25 Goed bezig Piet.
Gelijk even de kat boos gemaakt. Die begon met een dikke staart te blazen en te tikken met een poot naar de draaiende kermis.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.

Re: Mijn hobby

60
Goedemorgen, weer een reparatie. Uit het weggeefrek een leeg Polar sport horloge. Alle horlogemakers schroevendraaiers uitgeprobeerd. Hij doet het weer met een CR2025 batterij van 50 cent.
Resmed Airsense 10, neus/mond masker, technicus.
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Live to Ride, ride to Forget.