Verandering hoeveelheid apneus

1
Goedenavond
Sinds vorig jaar neusdoppen resmed airsence 10 , nu ging het supergoed , ik ben 7 kilo afgevallen,beweeg veel qua sporten, en sinds deze week ipv 0.2 of totaal niets ,0.8 vandaag het hoogste 8.1 uur x0.8 = 6.48 als ik goed heb in het uur , ben moe en gevoel dat ik niet wakker word in mijn hoofd kan e.e.a kan het ook met het weer te maken hebben ? Hooikoorts achtig klachten , luchtvochtigheid buiten , zodra ik na het werk rustig zit of gewoon voor de tv val ik steeds weer in slaap terwijl ik vol energie zat zeker de laatste 7 maanden . Geen lekkage 1l/10 , hij staat standaard op 7 , en voor de rest allemaal smiley dus alles prima .Mijn vraag is hoe kan het nu dat ik afval en dan krijg ik meer apneus ?

Misschien maak ik me druk om niets hoor .

Misschien herkent iemand dit .

Groetjes Suzie

Re: Verandering hoeveelheid apneus

3
0.8 vandaag het hoogste 8.1 uur x0.8 = 6.48 als ik goed heb in het uur


Ik lees dit als volgt:

AHI 0.8 vandaag dit is per uur!
Hoogste 8,1 uur, geslapen.
Dan 8,1 uur x 0,8 = 6,48 incidenten over de gehele 8,1 uur (8,1=8h06 minuten) , dus niet per uur.

Door veel af te vallen, kan het zijn dat je de druk mogelijk moet verlagen. Bij gebruik van een Resmed Airsense 10 kan dit met stapjes van 0,2 cmH2o

Maar ga niet na 1 nacht met een iets hogere AHI (0,8 per uur is ook nog zeer netjes) er direct vanuit dat dit wordt veroorzaakt door afvallen. Bekijk het over een paar nachten en kijk ook goed naar de cijfers.

Totale AHI 0,8/uur = Totale AI (Obstructief AI + Centraal AI) + Hypopneu

Dus wat is omhoog gegaan? Obstructief apneu of Centraal Apneu of Hypopneu?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Verandering hoeveelheid apneus

4
De druk hoeft niet perse verlaagd te worden als je afvalt. Bij mij moest hij juist verhoogd worden omdat het weefsel in de keel verslapt was door het afvallen. De AHI zonder CPAP was dan ook hoger dan voor het gewichtsverlies (42 kg)
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP