Suggesties tegen droge ogen door luchtstroom?

1
Ik heb een cpap masker waar ik opzich blij mee ben. Echter komt er net genoeg lucht vrij om mijn ogen te irriteren.
Ik wordt dagelijks wakker met pijnlijke ogen die soms ook "dichtgeplakt" zitten.

Ik heb reeds geprobeerd
- stoffen nachtmasker / blinddoeken. Houdt lucht tegen, maar irriteert vaak doordat m'n wimpers er tegenaan komen. Ook leest het lastig
- div "droge ogen" maskers, echter genereren die veel condens rond m'n ogen, waar ik dan last van heb
- transparante wielrenbril - dit werkt nog het beste, behalve dat ze niet perfect op m'n wang aansluiten en daarmee wat toch doorlaten

Eigenlijk zoek ik iets wat alleen de luchtstroom van onderaf blokkeert, en m'n ogen verder natuurlijk kan laten luchten. En waar idealiter nog mee te lezen is ook.
Ik vind het geen probleem om evt zelf iets in elkaar te klussen. Maar zou niet echt weten hoe of wat.

Heeft er iemand nog een goede suggesties?


PS. Ik maak gebruik van een CPAP masker met neusdoppen. In het specifiek de Philips Dreamwear Pillows

Re: Suggesties tegen droge ogen door luchtstroom?

3
persluchtpiraat schreef: 09 mei 2022, 21:54 Ik wist niet dat de Dreamwear met pillows in staat was om lucht richting de ogen te sturen?
Het is maar een heel klein beetje lucht. Maar geeft veel overlast. Het is lastig te lokaliseren, maar ik vermoed dat de neusdoppen bij mij niet 100% goed aansluiten en dat het 'platform' waar fe neusdoppen op liggen de lucht omhoog sturen. Ook komt de lucht redelijk hard uit de lucht uitlaat en gaat dat soms via kussen of deken richting de ogen.

Hier heb ik met bijv Resmed p30i geen last van. Die sluit beter aan en de lucht komt veel zachter uit de uitlaat. Helaas krijg ik ontstekingen in de neus waar dat masker contact maakt. En na een paar dagen ontstaan pijnlijk wondjes.

De resmed p10 kan ik wel goed verdragen, en werkt super. Maar ik heb een slecht geïsoleerd huis en veel last van condens in het masker. Als het uitlaat filter van de p10 te nat wordt, slaat hij helemaal dicht. Ik kan daardoor regelmatig moeilijk ademen. Ik ben zelfs een keer wakker geworden met het gevoel dat ik stikte. Hoofdpijn, misselijk, gedesoriënteerd en pompende naar adem. Dus die durf ik niet meer te gebruiken.

En zo heeft bijna elk masker wel wat. Vandaar dat ik probeer de Philips dreamwear werkend te krijgen.