Re: Resmed 10 waterbak weer vast

2
Ja, heb ik ook gehad.
Eenmaal alles afgekoeld kreeg ik hem er weer uit.
Daarna heb ik zowel de buitenkant van het waterbakje als de ruimte waar je hem in schuift heel goed schoon gemaakt.

Het lijkt schoon, maar er zit wat stof, er zit opgedroogd kalk van kleine beetjes water.
Na het schoonmaken ging het bakje weer soepeltjes in en uit.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Resmed 10 waterbak weer vast

5
Door het verhitten en afkoelen van de verwarmingsplaat kan de bodem van het waterbak op den duur lek raken, waardoor er water kan gaan lekken.

Dit is bekend bij Resmed en men heeft verbeterde waterbakJes gefabriceerd. Helaas zijn deze in Nederland nog niet te verkrijgen heeft Resmed bij een meeting medegedeeld.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Resmed 10 waterbak weer vast

8
Dat doe ik aan de binnenkant Ruud, want hij lekt altijd in die naad.

Ik zal uitleggen hoe ik het doe.
Eerst lijm ik de naad "precies werkend" met transparante bizon kit lijm uit een tube.
Deze lijm blijft na harding iets plastisch zodat het uitzetting krachten op kan vangen.
Dan zet ik het bakje gerust een week bij de verwarming "goed laten uitgassen en drogen".
Nu ruik je al bijna niets meer maar ik was het bakje even af en laat een dag drogen.
Dan doe ik over de bizon kit lijm nog een laagje superlijm gel. Deze gel is ook bij de dierenwinkel verkrijgbaar voor in een aquarium bv. Echter ik denk dat gewone superlijm gel ook kan.
Na drogen goed afwassen en ik denk dat hij de levensduur van het apparaat meegaat.