Saturatiemeter - continu meting - ervaringen?

1
Hallo,

Sinds ruim 1 maand aan de cpap. Conclusie longarts: Ernstig obstructief slaapapneu met evidente oxygenatieproblematiek. Gemiddelde saturatie 93 %, snurken 9,1 %, laagst gemeten saturatie 84 %, tijd saturatie onder de 90% 24,5 minuten. AHI is met cpap gedaald van 43 naar gemiddeld 8. Nog steeds moe als ik wakker wordt. Slaapverpleegkundige zegt dat het de goede kant op gaat.

Nu denk ik zelf dat het wellicht een goed idee is om periodiek 's nachts mijn saturatie te gaan meten.

Heeft er iemand een goede ervaring met een continu metende saturatiemeter? Ik zag zelf zo snel de Wellue O2 ring en de New2075 (bij Bol.com). Beiden goede recensies voor zover ik kan zien ....

Re: Saturatiemeter - continu meting - ervaringen?

3
Ik ben een tevreden gebruiker van de Wellue ring. Voordeel is dat je er vrijwel niets van merkt, en dat je de data ook kan inlezen in Oscar (mocht je dat gebruiken).

De meting zelf kan ik weinig over zeggen, ik gebruik hem nu af en toe als ik me wat slechter voel om te kijken of ik wel/niet zuurstof saturatie problemen heb. Tot op heden icm CPAP nog geen problemen gemeten. Metingen wijken wel flink af van mijn Garmin Forerunner 745 horloge. Ik geef de Wellue het voordeel van de twijfel.
Resmed 10 BiPAP.
Resmed Mirage FX of Resmed N20 neusmasker.
EPAP 6.0 met PS 5.0.